Image Hosted by ImageShack.us
23/10/2006 - Hljeba, igara i krvi!
Da li ste se nekada zapitali kako je nesto sustinski pogresno u svijetu u kom zivimo?
Koliko toga ne znamo, a koliko nas uce da znamo sve...? Koliko znamo biti izmanipulisani, zaglupljeni, zavedeni? Koliki uticaj imaju rezimi, uredjenja, na medije, tj. koliki uticaj ima generalno drustveni poredak na nas sistem vrijednosti?
Koliko zaista znamo? Koliko smo zaista u pravu?
Zapitate li se ikada otkuda ta praznina u vama i zasto ne uspijevate da je ispunite?
Zapitate li se ikada kada ste posljednji put postupili suprotno nekom ustaljenom sablonu?
Umjesto poslije posla da odete kuci i zavalite se u trosjed, ili zapucate u neku kafanu s kolegama, sjeli u kola i otisli negdje van grada, sami ili sa porodicom, zato sto vam se prohtjelo da vidite malo prirode, ili razmislite na miru o svemu?
Koliko vas slusa muziku samo iz navike, a davno je prestalo da uziva u njoj, istinski?
Kada ste posljednji put procitali knjigu, vi koji ste naucili da svoj virtuelni svijet kreirate kroz filmove, video-igrice, erotske sadrzaje i sve ono cega je Internet prepun, a do cega se dolazi lakse nego ikada?
Ne mislite li da vam je sve to servirano, da se sve manje pitamo, da sve manje mislimo svojom glavom i nesto stvaramo, a sve vise se pretvaramo u najobicnije konzumatore, bez nekog stvarnog ucesca u svemu sto se zbiva oko nas?
Da li je posrijedi masonerija ili ne, mracne sile ili ne, ali bice jos mracnije ako budemo nastavili da se krecemo tom toliko obozavanom linijom manjeg otpora!

Da, siguran sam da danas vlada princip "hljeba, igara i krvi" u svom najsurovijem obliku - obliku koji manipulise nasim sustinama, nasim shvatanjima smisla zivota!


Hljeba - daj hljeba tamo gdje su glavni centri moci, jer njihova vladavina je zasnovana na apatiji stanovnistva koje ih je izabralo. Ta apatija se lako stvara onda kada nisu ugrozene primarne potrebe tog stanovnistva, kada smo siti, obuceni, sexualno zadovoljeni, jer jedino kada su ugrozene te primarne potrebe, masom postaje nemoguce upravljati. Pogledajmo natrag u istoriju i vidjecemo da je sve revolucije uvijek pokretala upravo ta "gladna" masa! Danas nas ne plase revolucije u zemljama Treceg svijeta, stavise - pozeljne su da bismo u tim zemljama svrgli postojece i nametli svoje rezime, ali zato u svojoj kuci, imamo poslusna, beslovesna govecad, koja upijaju sve sto im se servira jer nemaju vremena da razmisle svojim glavama, jer smo ih odavno pretvorili u robove, koje smo uvjerili da je njihovo ropstvo jedina ispravna stvar u ovom svijetu i da se za njega moraju boriti po svaku cijenu.

Igara - smetni sada misli tog ne nezadovoljnog stanovnistva, najprostijim narodskim zabavama! Daj im u izobilju trecerazrednih filmova, serija, "Velike brace", "Oprah" i "Jerry Springer" show-a, daj im pornografije u izobilju, video-igrica i svega onoga oko cega se ne treba previse muciti! Koliko vam treba vremena da biste procitali "Autostoperski vodic kroz galaksiju" (prvi dio), a koliko da biste odgledali isti film? (Namjerno sam naveo ovaj primjer - ko je citao knjigu i gledao film, shvatice zasto!) Ili cak i "Rat i mir", koji je spram ostalih filmova jedno epsko izdanje, pa opet - kakav utisak ostavlja spram knjige? Nemam potrebe vise o igrama da pisem! Vidite i sami kako smo im podlozni - kako ih lako konzumiramo, a kako tesko nesto sami stvaramo! Makar to bile samo i igre!
Krvi - iako nikada manje nasilja zapadni svijet uzivo nije vidio, ipak, ako pogledamo sadrzaje TV programa, novina, mogucnosti neta, vidjecemo da slike nasilja, zlocina nikada nisu bile dostupnije sirokim narodnim masama. Osim toga, ogromna vecina video-igrica ga je puna! Brza kola, ekstremni sportovi, sve to nam omogucava da svoju agresiju praznimo na takav nacin da se time ni u jednom trenutku, ne dovodi u pitanje legalnost zadovoljenja te potrebe!
Da, recicete - to je onda dobro! Da, recicu, jeste, ali to nam sve vrijeme skrece misli s onoga sta se desava u svijetu! Recicete da je to opet dobro, jer ionako ne mozemo da ucinimo nista! Da, recicu, ne mozemo da ucinimo nista sve vrijeme dok okrecemo glavu od stvari koje se ne desavaju u nasem dvoristu, a onda kada se preseli i u nase dvoriste, zbog nase sopstvene nesvijesti, postacemo i sami izmanipulisani!
Mozemo uciniti dosta toga, ali da li imamo hrabrosti za neke konkretnije korake?
Da li imamo hrabrosti da se borimo za istinu, kada znamo kako su toliki borci za istinu bili i fizicki eliminisani od strane "demokratskih" uredjenja?
Neznanje jeste blagodet, ali kada vec osjecamo da nesto ne valja u ovome svijetu, pokusaj da sami kod sebe isceniramo to neznanje je u najboljem slucaju obmana koje smo svjesni!
Obmana koja nas poput crva izgriza negdje duboko u nama i cini nezadovoljnim!
Ja, ne zelim vise da se obmanjujem, zato vas i pozivam na ovaj blog da razmijenimo iskustva sa svih paralela i meridijana! Da vidimo sta to sve ne stima u ovom svijetu! Postoji li rjesenje i kakvo je ono!?

:: Obavesti prijatelja !

24/10/2006 -
Poslao zvezdana
Koliko znamo biti izmanipulisani, zaglupljeni, zavedeni?
P.S.Mislim da cak i oni koji misle da ZNAJU su vrlo izmanipulisani, jer jako mali broj je onih koji stvarno znaju..., pa ovi sto misle da znaju su samo njihovi mali pioncici...steta, divan post, ali malo komentara...

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
Upravo u tome i jeste stvar. Kao da se zeli onima koji se malo uzdignu iznad prosjecnog razmisljanja, nametnuti razmisljanje da je upravo i to njihovo razmisljanje plod manipulacije, samo na jednom visem nivou, i tako u beskraj! Medjutim, zapravo ne smijemo padati u malodusnost, vec moramo prodirati dublje i dalje kroz koprenu hipokrizije medija koji nam takve stavove namecu omalovazavajuci istovremeno vrijednost i mogucnosti individue koja pokusava da se suprotstavi uvrijezenim sistemima vrijednosti, ili koja ih bar pokusava podvrci koliko toliko ozbiljnoj kritici, a tek oni koji pokusavaju nesto "nabolje" promijeniti - oni su u startu okarakterisani kao utopisti!

Da li je zaista tako? Da li smo zaista nemocni?

Odbijam da povjerujem u to, ali mi se cini da nikada nismo bili usamljeniji, pa samim tim i slabiji da se organizujemo, raspravljamo o svemu tome.
Osim "hljeba, igara i krvi", izgleda da je na djelu jos jedna stara rimska:
"Zavadi pa vladaj", ali to bi vec mogla biti tema, nekog novog posta...

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao zvezdana
Da, treba biti samo svoj i slediti samo svoj osecaj,
ne pratiti tudje obrazce, savete, razne teorije..., jer svuda se krije neka manipulacija, otkriti svoju sustinu i ziveti u skladu sa njom, biti hrabar i biti samo svoj,
a to mogu samo vukovi...))
Pozdravlja te vucica....AUUUU!

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao mirkoman
Jako su retki ljudi koji su stvarno izašli iz šablona. To, da li će se otići na livadu ili kaVanu, gledati Džejna Džejmison ili čitati Džejms Džojs su , čini mi se, varijacije unutar kalupa. Različite strane unutar opšte prihvaćenog modela.
Voleo da čujem za nekog "borca za istinu" koji je smaknut od strane nekog pro (ili šatro) demokratskog režima.
I, još jedna stvar... Ne znam odakle toliko ponižavanj/vređanje/poništavanje filmske umetnosti. Ko je gledao Kuma, Apokalipsu Sad, Ameliju Pulen, Andreja Rubljova, Let iznad kukavičjeg gnezda, Nebo nad Berlinom,... zna o čemu pričam. Ne možemo na osnovu neuspelih adaptacija prezreti celu umetnost. Jednostavno, nije fer.



Izmenio mirkoman dana 24/10/2006 u 15:07

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
Steci slobodu i nezavisnost u odlucivanju i ponasanju, bilo bi idealno, ali opet, koliko smo to zaista u stanju da postignemo? I na kraju, kada postanemo "samo SVOJI", koliko smo zaista usamljeni da bismo ta saznanja mogli da podijelimo s drugima? Da li kada postajes samo svoj, postajes u isti mah i uzasno usamljen?
Ali patetika nije bila cilj ovoga pitanja!))
Vec, pravo pitanje bi trebalo da glasi, da li postoji tzv. "slobodna revolucija", tj. revolucija ciji je osnovni i jedini cilj sticanje slobode u punom smislu ostvarivanja ljudskih prava, jer sada vidimo da je za svaku organizaciju potrebna nekakva manipulacija? Da li je svaka revolucija osim par "heroja", bila zasnovana na makijavelistickim principima onih koji su ih koristili da bi dosli na vlast? Mozda je Kubanska revolucija izuzetak? Mozda nije?

P.S.
Mislim da je lijepo je biti vuk koji pripada coporu koji se bori za jednu, pravu, stvar... Mnogo je teze biti steppen-wolf, koji bi tako rado, toliko toga promijenio, a opet sam, moze samo da razmislja o svemu tome i to je sve...
Ma kako bilo: AUUUUU!!! ))

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
@mirkoman: Par novinara iz Hondurasa je bilo smaknuto od strane CIA-e zato sto su iz zatvora prokrijumcarili preko cetiristo stranica izvjestaja o tome sta su radile americke placenicke trupe na tim podrucjima, kao i videokasetu sa svjedocenjima! Nista od svega toga nije objavljeno u americkim dnevnim listovima, iako je stiglo i do Washington Posta i New York Timesa! Taj koji je pokrenuo (sutra cu ti reci i kako se zove, ne sjecam se sada) ubijen je cim je izasao iz zatvora, bas kao jos par njih. Sta je sa Martinom Lutherom? On ti je isto bio borac za ljudska prava! Ko je njega smakao?

S druge strane, nisam ja rekao da su svi filmovi sranja - pogledaj moj profil, pa ces vidjeti da volim (dobre) filmove. Ali, danas je mnogo lakse odgledati film, nego procitati knjigu! Moras priznati da kada citas knjigu stvaras svoje likove, sa svojim licima, glasovima, svoje svijetove, koji su svaki put kada je procitas nekako drugaciji! Jednostavno, to je bogatiji dozivljaj! Zato, kada god mogu - prvo procitam knjigu, pa odgledam film!
Ali dobre filmove itekako volim i postujem: klasike od Polanskog, Kjubrika, Dzarmusa, Wendersa, novije, Tarantinove, ili one koji na parodican nacin govore upravo o danasnjem drustvu - "American Beauty", "Big Lebowski"...
Ali, evidentno je da na TV-u ima mnogo, mnogo vise sranja, nego dobrih filmova! A ta sranja se svakodnevno gledaju!

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao mirkoman
Nismo se baš razmeli oko "boraca za slobodu" i mala je verovatnoća da se to i desi... Ti novinari nisu ono što sam ja mislio da ti misliš (naravno da se nećemo razmeti kada ja ovoliko komplikujem). Oni su ljudi jednostavno ubijeni jer su radili protiv nečijih interesa. Nisu se borili da promene društvo, nego "samo" da uklone nepravdu. Opet u okviru postavljenih vrednosti i u okviru postojećeg koncepta. Daleko od toga da ja mislim da je to nebitno i malo, naprotiv.
Jel možeš da navedeš koja su ti ljudska prava uskraćena?
Jel može neko da mi pojasni koncept "biti samo svoj" ?
Ljudima je u prirodi da stvaraju sebi idole. To je poznato od pamtiveka. Npr, Buda je zabranio da se njegov lik prikazuje upravo da bi izbegao idolatriju i da bi sve funkcionisalo na duhovnom nivou. To je narušeno kada je budistička filozofija došla u kontak sa helenskom. Naravno da je ovakva idolatrija kamen temeljac svake druge religije i da to obilato koriste...

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao zvezdana
Mislim da je lijepo je biti vuk koji pripada coporu koji se bori za jednu, pravu, stvar... Mnogo je teze biti steppen-wolf...
-da, lepo je pripadati coporu, ako te copor prihvata..., ako te ne prihvata, onda ti ostaje samo da budes steppen-wolf...

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
@mirkoman: Izmedju ostalih, ljudsko pravo da kada sam vec informisan, da budem objektivno informisan. Puno je bijelih lazi, neophodnih citanja izmedju redova da bi se ista valjano zakljucilo, itd. Vracam se na Nikaragvu, na desavanja u Bliskom istoku. Mi u Evropi smo jos koliko toliko informisani - Amerikanci pojma nisu imali o svemu sto se desavalo - a opet ta zemlja bi valjda trebala biti primjer demokratije! Sta oni imaju osim svoga posla u zivotu? Nista! A i toliku vrijednost posla im je nametnuo upravo rezim! A sta je sa 1.majem? Regan je 1.maj proglasio za Dan prava, kada sav svijet slavi sjecanje na ubistva radnika koji su samo trazili osmocasovno radno vrijeme! Kakav je radnicki sindikat u najdemokratskijoj zemlji? Prava radnika? I o tim pravima govorim!
Umjesto ljudi bogatijim duhom, zahvaljujuci tehnicko-tehnoloskom razvoju i blagostanju, pretvaramo se u robove, u robote sa dosta siromasnim programima naseg djelovanja...

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao zvezdana
TAKO JE!!!!

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
@Zvezdana: A izgleda da se jedan revolucionar vec javlja!))))

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao mirkoman
Na to sam i ja mislio. Znači, ne treba Revolucija, nego Evolucija. manje promene u okviru ustanovljenoh sistema. Prava radnika. Pravednija raspodela dobara...
E sad, da li neko tera bilo koga da radi. Ne. Svako to bira, jer mu je tako lakše da preživi. Ako neko hoće informacije sa bliskog istoka, može da proba da ode tamo. No, to niko neće - jer je teško,opasno,... Očekujemo da nam informacije dođu, a da se mi ne pomerimo. Ne znam zašto je to ljudsko pravo da bude informisan. Mediji postoje da bi svojim vlasnicima doneli pare. U principu, oni mogu da pričaju šta hoće (malko je drugačije kada neko rabi frekvencije kojih nema dovoljno), ali pogotovo pisani i Internet mediji imaju pravo da pišu šta hoće.

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao mirkoman
"Bogatstvo duha" se postavlja kao neki vrhinski ideal ka kome svi treba da teže. A zašto bi to bio ultimativni cilj ljudskog roda?
Meni se čini da jedna mnogo jednostavnija "stvar" bi se trebalo uzeti kao kriterijum bilo čega. A to je sreća. Prosto treba težiti da ljudi budu srećni sa čime god. Ako je to 34h radno vreme u podrumu, onda 34h radno vreme u podrumu. Ako su to pornići ceo dan, onda porinići ceo dan. Ako je to bogatstvo duh, onda to. Svako može da bira. Ti si izabrao bogatstvo duha. Ali bi želeo i sve druge da ubediš da je to vrhunski cilj. A to je malo problematično...
Mislim da bi trebalo pozvati Yin da se oglasi... Voli ovakve teme...

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
@mirkoman: Revolucija je bila sala, mada, svaka revolucija je zapravo samo dosta ubrzana evolucija. Dobro je dok znamo sta su mediji, i dok slusamo vijesti, isto tako mozemo da slusamo tele-shop, da nas se sve to ne dotice... Ali, u ovome svijetu hiljade ljudi i dan-danas ginu, a mi jedne posmatramo kao teroriste, a druge kao nevine zrtve, i to samo zato sto nam je "neko" rekao "ko je tu ko"! Zar moramo ici na Bliski istok, ako su tamo vec silni novinari ciji je zadatak da izvjestavaju o zbivanjima tamo? Koji su placeni na kraju krajeva placeni novcima onih koji ocekuju da od njih cuju prave izvjestaje? Ili je sve zapravo postao samo jedan ustaljeni mehanizam razmjene informacija, i kreiranja ocekivane reakcije na date informacije?
Svijet nikada nije bio vece selo, a tek ce biti! To sto se desava na Bliskom, Srednjem istoku, nije vise "tamo negdje", vec "ovdje", i upravo se taj osjecaj razvija kod stanovnistva "velesila" (USA narocito), toliko da invaziju Vijetnama, Hondurasa, Iraka, Afganistana, vise ne posmatraju kao agresiju na drugu zemlju, vec kao odbranu svoje sopstvene zemlje, i sve to "dobro informisani" i "upuceni" u zbivanja!
Ja ovdje ne pisem kao neko ko zna sta se tamo sve desava! Pisem kao neko ko samo jako, jako sumnja da se "zaista" zna sta se desava! A i ta sumnja, kao prava Dekartova metodska sumnja, zna zaista da dovede i do nekih saznanja! O tome pokusavam da pisem!
Nije humano prema ljudima zadirati u njihov mozak i mijenjati kockice u njemu, kako se to radi u svijetu, kako nekada u totalitarnim rezimima (fasizam, komunizam), tako i u danasnjim demokratskim! Samo sto u ovim drugim svi "imaju" slobodu da izaberu sta hoce, a ja samo sve vrijeme pokusavam da kazem, da ce ljudi u tom slucaju uvijek izabrati ono sto im je nametnuto! Nece ni biti svjesni da su vec pretvoreni u FSMs (finite state machines) tako predvidljivog ponasanja! O tom zlu govorim - nesto poput onih pojedinaca koji iako znaju da je Matrix samo virtuelni svijet, svijet obmana, opet mu se radije predaju nego sto ce poceti da traze rupe u njemu, jer ljepse je i lakse zivjeti u nekom "lijepom", a opet praznom svijetu zabluda, nego pokusati kreirati neki pun i bogat svijet istine, ma kako ona ponekada bolna bila!

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
@mirkoman: U pravu si - sreca bi trebala biti vrhunski cilj, ali mi se cini da je sreca vise posljedica "unutrasnje ispunjenosti". Ono sto po meni, covjeka cini covjekom, to je upravo taj "duh", um, ili kako ga vec sve zovu, s jedne strane, to jest, osjecanja s druge. Naravno, tu je i nase fizicko tijelo, ovakvo kakvo je, ali dok ono, sve godine nakon sto tjelesno sazrijemo moze samo da stari i propada, za to vrijeme, duh moze i treba da jaca. Zato i mislim da jacanje tih duhovnih, ali i dusevnih vrijednosti, predstavlja to ulaganje u sebe koje se uvijek isplati. Nesto sto nas nikada ne moze iznevjeriti, ako ga razvijamo u pravom smjeru.
Ne zelim nikoga ni u sta da ubjedjujem, vec da nadjem istomisljenike, ako postoje, tj. da diskutujem s onima koji se ne slazu sa mnom!

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao mirkoman
Revolucija bi trebala biti radikalna promena, a evolucija promena detalja ... no, nebitno.

OK. Ljudi su potpuno i savršeno dobro informisani. Amerikanci susvesni da su pojeli govno u iraku, da je buš glup, britanci su postali svesni da nemaju spoljnu politiku već da kopiraju, srbi su svesni da su ubili 5000 ljudi, rusi ...

imamo 6 milijardi ljudi koji znaju sve o stanju sveta. opet, realno je da veliku većinu to uopšte neće zanimati, od onih koje zanima, veliki broj njih će shvatiti onako kako nije "poželjno".

I šta sad?




Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao mirkoman
Na primer, da li bi radije živeo u svetu u kom su svi srećni u kome caruje nepravda, nema ničega, samo automehaničari, programeri i pekarke... ili u svetu u kom su svi nesrećni , a caruju ne-znam-ni-sam, umetnost, poezija... ?

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
Da je od amfioksusa odmah nastao covjek to bi bila revolucija, zar ne? Zato revolucija i jeste ubrzana evolucija i slazem se - to jeste radikalna promjena!

Svjesni su pojedinci, mase su jos uvijek nesvjesne. Mada i pojedinci imaju samo manjej-vise kvalitativno ispravne utiske, a o kvantitativnim vrijednostima, malo je ko informisan.

Upravo zato sto se zalazem za jednu trajnu i istinsku srecu, smatram da takve srece nema u ovakvom svijetu! Postoje iluzije srece, iza kojih se opet kriju velike nesrece drugih, kojih nismo ni svjesni jer smo na neki nacin ipak povlasteni (vjerovali ili ne).

Jos si u pravu da ljude iako osjecaju da nesto smrdi (a zaista mislim da pojma nemaju u kojoj mjeri "smrdi" ne zanima sta se desava i koliko su sami odgovorni za to!
To je ono sto mora da se promijeni ako zelimo da budemo zdrava ljudska rasa! Rasa, koja ce mozda, nekada uspjeti da se otisne put svemirskih prostranstava i uspostavi kontakt s drugim rasama... Nebitno, otisao sam predaleko!
U svakom slucaju, mislim da jedino takvi, mozemo nesto da ponudimo drugima i ostavimo nesto lijepo iza sebe!

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao mirkoman
Samo još ovo ...
mislim da između iluzije sreće i sreće nema ama baš nikakve razlike... u svakom slučaju odosmo predaleko.
.

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
A da batalimo iluziju srece i pisemo o blagostanju, pravicnosti i humanosti, pa onda to nazovemo srecom?)

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao zvjezdica
svima nama treba jedna viza za buducnost ... sto hitnije ) ..

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao zvezdana
i uspostavi kontakt s drugim rasama...
kao da sam u nekom kontaktu...))

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao Wolfie
@Zvjezdica: Je l' se jos uvijek prikazuje na FTV?)

@Zvezdana: Je l' de?) I meni se cini!

@Zvjezdica & Zvezdana: )) Bas simpaticno uputiti vam jedan zajednicki komentar, makar bio i void! ))

Permanent Link

24/10/2006 -
Poslao zvjezdica
Mislim da, da ... ) ...

Permanent Link

26/10/2006 -
Poslao mistichna
Da li ste se nekada zapitali kako je nesto sustinski pogresno u svijetu u kom zivimo?
to je odlicno pitanje a i konstatacija ...
odavno sam to osetila ...
hleba i igara ...???
prepuno je krvi ...

Izmenio mistichna dana 26/10/2006 u 09:02

Permanent Link

26/10/2006 -
Poslao mirkoman
A možda je nešto suštinski pogrešno u pojedincu koji misli da je nešto suštinski pogrešno u sistemu u kom živimo?
Možda pojedinci koji tako misle nisu uspeli da se snađu u okruženju i prostom racionalizaicjom dolaze do toga da je svet loš?
možda...

Permanent Link

26/10/2006 -
Poslao Wolfie
Zivimo u najboljem od svih svijetova, ali to ne znaci da ne moze biti i bolji.
Onaj koji tvrdi da ne bi mogao biti bolji, i ko nema osjecaj odgovornosti za to, je taj koji bi trebao vise da se preispita.

Izmenio Wolfie dana 26/10/2006 u 10:33

Permanent Link

26/10/2006 -
Poslao mirkoman
Potpuno se slažem. Samo, postoji velika razlika između (1)svet je suštinski loš i (2) svet može biti bolji...

Permanent Link

26/10/2006 -
Poslao Wolfie
Da je svijet sustinski los bilo bi uzalud pokusavati ga uciniti boljim, makar i najobicnijim blogom. "Sustinski pogresno", ima jedno sasvim drugacije znacenje...

"Nesto je sustinski pogresno u svijetu koji moze biti mnogo bolji nego sto jeste."

Permanent Link

26/10/2006 -
Poslao Wolfie
@Mistichna: Da, i nikada se nije uzaludnije prolijevala.

Permanent Link

26/10/2006 -
Poslao mistichna
SVET je SUSTINSKI loš TO JE ISTINA...
da moze biti bolji i to je tacno ali to ne bi promenilo njegovu zlu sustinu ...
Pre bih rekla da oni koji se uklope u sustinski lose imaju problem jer zatvaraju oci pred stvarnoscu ... ne zele da vide pred toliko mnogo prolivene krvi, suza i patnje...
I to sto je mozda nekome trenutno dobro u sustinski losem svetu ne menja nejgovu losu sustinu ... jer vidimo toliko patnje oko nas ....
A i ko je iskren priznace da je propatio manje ili vise u ovakvom svetu ... Nesto sto je dobro izuzima patnju, bol i krv .....
I samo Bog moze promeniti ovakvo stanje .. .jer su ljudi ne samo nemocni (sto se i dokazalo), vec ni ne zele ...
Mnogima odgovara ovakvo haoticno stanje da bi mogli raditi sta zele sebicno se ne obaziruci na tudje zivote...

Permanent Link

27/10/2006 -
Poslao Wolfie
@Mistichna:
Smatram da svijet, prije svega, cine ljudi koji zive u njemu. Nijedan covjek nije "sustinski los", jer u svakom covjeku postoji nesto dobro, i smatram da zbog tog dobra, covjek i postoji!
Inace, kada smo vec spomenuli Boga, On je, izmedju ostalog, dao covjeku i slobodnu volju, i stvorio ga po liku svom (dakle - covjek ne moze biti sustinski los), dao mu je i savjest. Iskoristimo tu savjest, probudimo je, iskoristimo onda i slobodnu volju, koju nam tako pokusavaju ograniciti i budimo na trenutak bogovi (s malim "b", da ne bude zabune) - kreirajmo svoju sudbinu! Nismo nemocni sve dok vjerujemo u ono za sta se borimo! Prije smo nesvjesni, nego li sto drugo!
Ima na ovom svijetu i krvi i patnje, bilo je uvijek, ali nikada covjek svojom patnjom, svojom krvlju, nije mogao manje toga da promijeni! Zasto? Da li zato sto iza svega stoji jedna mocna organizacija, ili cist princip trzisne ekonomije? Nebitno! Bitno je probuditi svijest u pojedincu o vrijednosti drugog pojedinca, (mozda pred njegovom kucom, a mozda na drugom kraju svijeta), koji u ovom trenutku pati, a on moze da mu pomogne!
Ja jesam za tehnicko-tehnoloski razvoj, napredak, ali takav da covjecanstvo osjeti njegove blagodeti, a ne da trpi negativne posljedice, samo zarad bogacenja zanemarljivog procenta stanovnistva! Nekada - za 1.000, 10.000 godina, pozivi li ovo covjecanstvo, siguran sam da ce docekati i taj momenat, ali treba se izboriti za nj! To ce biti moguce tek kada se razvije kolektivna svijest o vrijednosti i postovanju pojedinca.

Permanent Link

27/10/2006 -
Poslao mirkoman
Kako neko može istovremeno da veruje u Boga i da misli da je svet suštinski loš.
I onda samo Bog može promeniti ovakvo stanje. Sjajno. Nadam se da će boG (sa velikim G, da ne bude zabune) biti dovoljno uviđavan da omogući prenos na CNNu/EuroSportu/Pinku, jer ne bih želo da propustim to menjanje čovečanstva.

Permanent Link

27/10/2006 -
Poslao mistichna
Wolfie:
Kad se kaze svet misli se uopste na ljudsko drustvo na uredjenja koje vlada svetom tj. sistem ovakav kakav je…. A i ljudi …… Mislim da precenjujes ljudsku dobrotu … jer ako u coveku postoji NESTO dobro to ga ne cini dobrim… Dobar je jedino ako ono dobro u njemu prevlada i onda on postaje sustinski dobar… I kao sto ima takvih ljudi jos vise ima onih kod koji prevladava ono lose…. Zbog cega su sustinski losi ili zli…
A covek postoji jer treba da postoji …. To je Bozja namera …Stvoren je sa svrhom ….Da, Bog je coveku dao slobodnu volju, da i stvorio ga je po svom liku sto znaci da mu je preneo bozanske osobine …ali zbog nasledjenog greha koji smo nasledili od Adama imamo taj nasledjeni greh sto nas ne cini sustinski dobrima automatski…….Nego tek radom na bozanskim osobinama i razvijanjem tog potencijala ljubavi i dobrote mozemo postati dobri….A koliko je malo ljudi koji uopste razmisljaju o sebi svojoj duhovnosti i osobinama... a kamoli rade na tome…. Da i covek moze promeniti samo sebe ali ne i svet….ali je i to veliki doprinos covecanstvu .. jer menjajuci utice na svet ….Kada bi svi to radili … znao bi se ishod…. Ali ne zele … I bas to sto ga ne zele promeniti nabolje svedoci o njima kakvi su … I nije covek mocan da promeni svet i organizacije koje vladaju i kojima upravlja Sotona, jer je on glavni uzrocnik zla…( ako poznajes Bibliju bice ti jasno) I ceo svet je u njegovoj vlasti sada ...tako da je samim tim sustinski zao ovaj sistem , ovakav svet…
Tehnicko-tehnoloski razvoj ne moze puno uraditi za coveka, ne moze otkloniti glavne smetnje, ne moze coveka osloboditi od greha i smrti ni od patnje ...vec samo Bog koji ce to i uraditi u buducnosti …. To je njegova namera da ponovo uspostavi Bozju vladavinu nad zemljom i pravedno uredjenje koje nece tlaciti coveka… a takodje da coveka dovede do savrsenstva otklonivsi svaki trag nesavrsenosti dajuci mi ono sto mu je i pripadalo savrsenstvom – vecni zivot …. Jer savrsenstvo to i podrazumeva odsustvo smrti i bolesti koje su posledice nasledjenog greha … I nece se dugo cekati na to … Pa ovaj svet odavno srlja u unistenje … Bog ce morati da deluje da bi zastitio covecanstvo …


Permanent Link

27/10/2006 -
Poslao mirkoman
Izvini, samo da proverim da li sam dobro razumeo deo o Čoveku, sotOni i bLogu...
Čovek ne može da promeni svet. Ali može da promeni sebe i time promeni svet. Ali ne može da promeni svet jer njime vlada Sotona. Ali čovek neće da se menja, jer da to hoće on bi promenio svet, koji uzgred, ne može da promeni bez Božije pomoći...A u stvari, i ne treba menjati svet jer je on suštinski zao zbog onog Adama koji je baš morao da jede onu jabuku, i kao takav (suštinski zao) ga i ne vredi spasavati, čak i da smo u mogućnosti. I zbog tog Adama su ljudi zli i neće da menjaju svet koji ne mogu promeniti...
Prosto.



Permanent Link

27/10/2006 -
Poslao mistichna
Ma da , super si skapirao ...

Permanent Link

27/10/2006 -
Poslao Wolfie
Smatram da je samo dvoje sustinski dobro i sustinski lose (ili zlo, ako necemo praviti razliku izmedju ova dva termina): Bog i satana! Zato ne smatram da je ovaj svijet sustinski los, to bi bilo kao da ga izjednacavam sa kakvom djavolovom tvorevinom. Mozda su grijesi u ljudima zaista veliki, mozda rastu, mozda to neko svjesno radi, mozda zaista srljamo u propast i ne mozemo sami sebi pomoci! Mozda! A mozda smo to sve samo u svojim glavama predstavili gorim nego sto jeste!
Ako ja preuvelicavam ljudsku dobrotu, onda to ni u kom slucaju ne moze biti nesto lose za druge ljude - kada bi to svi radili, to bi vec bio veliki korak naprijed za covjecanstvo!
Kada je grijeh u pitanju, covjek je jos uvijek jako materijalno zavistan, neobezbijedjen. Onoga momenta kada prodje ta njegova zavisnost, siguran sam da ce se vise posvetiti svom duhovnom uzdizanju! Tehnicko-tehnoloski razvoj ce covjeku donijeti taj vid blagostanja. Onda ce covjek moci vise da se posveti i tom svom "nasljednom" grijehu i poraditi malo vise na njemu!
Medjutim, ono sto treba da se ubrza, tacnije skrati, to je taj period "patnje", "nesvijesti", i na tome moramo raditi! Moramo upoznavati ljude s tim da krst koji nose, nije samo njihov krst, vec i svakog stanovnika ove planete! Moramo im otkrivati taj bogati duhovni svijet koji bas zbog ovolike ekspanzije materijalnih dobara, sredstava zabave, trenutno biva potisnut u drugi plan (ali siguran sam da je to samo privremeno)!
Ne spominjem previse Boga u svemu tome, jer se pitam koliko ljudi zaista vjeruju u Njega, ali to je nebitno - neka budu i neznabosci, ako razmisljaju i postupaju ispravno, to je Bogu sasvim nebitno!
Uostalom, nezahvalno je oslanjati se na Boga kada su u pitanju stvari koje sami mozemo da promijenimo! Moramo se bar potruditi!
Da, lijepo je mijenjati sebe i to je korisno svijetu, ali u jednom momentu, mijenjajuci sebe, ne zapitamo li se da je konacno doslo vrijeme da neka iskustva i saznanja podijelimo sa drugima!?
Ovome svijetu je upravo to ono sto mu nedostaje - malo vise pravih saznanja i informacija!
Zato samo jedan osvrt:
CNN prenosi to sve vrijeme, ali oni koji svoju informisanost baziraju na njemu i slicnim, vide nesto sasvim drugo, jedno iskrivljeno ogledalo u kome je sve okrenuto naopacke!
Za pocetak, ono sto zelim je da "istina dodje na vidjelo kroz slobodno trziste informacija" (Chomski - Nuzne iluzije, a ova recenica je vjerovali ili ne osudjena kao disidentska), sto je vjerovali ili ne, nemoguce, jer jos od nekih povelja koje su uslijedile s pocetka XIX vijeka kao dodatak am. ustavu, preko Churchillovih principa vlasti, vladajuci rezim je taj koji treba da kreira javno mnjenje! To je upravo ono sto nam se dogadja - mi postajemo to "kreirano javno mnjenje", potpuno nesvjesno toga!
Poradimo malo na razbijanju te blokade, tog sveopsteg neznanja!
Kreirajmo to "slobodno trziste", to bar preko Interneta mozemo!
Sta to podrazumijeva?
Znaci da ponudimo covjeku zapada, istinu iz vise razlicitih izvora, bez posebnih forsiranja odakle poticu, pa neka onda pokusa slobodnim razumom (koji vise nije slobodan) i voljom (takodje, pa i na tome treba poraditi), da potrazi "istinu"!
Zato je nuzno srusiti postojeci sistem vrijednosti, i izgraditi novi, sto je jako tesko, ali nije i nemoguce! Uz dovoljno cinjenica (nesto slicno radi Moore), i oni najtvrdokorniji ce se natjerati na preispitivanje! A to je ono sto nam treba: zdrava kritika i preispitivanje kao posljedica nje!

Permanent Link

9/11/2006 -
Poslao alady
HVALA na posjeti.....ljepo si rekao.....poljubček

Permanent Link

9/11/2006 -
Poslao Dzo
Van šablona se može izaći, ali to nije lako pogotovo ako imaš porodicu, jer onda ti treba novac ,koga nemaš, i bez njega si primoran da ideš kući, jer ako hoćeš da se makneš od grada, fali ti lova za benzin, klopu i sl. Kad si sam ,samo baciš prst i kreneš ,što sam svojevremeno i radio, i boli te uvo i da ćeš spavati na klupi u parku (radio sam i to usred bela dana). Nisam pristalica konzumiranja sažvakanog, pomenuću samo da sam pročitao Vodič kroz galaksiju za autostopere, i bilo mi je potrebno dobrih godinu dana jer nisam imao kad da se posvetim tome, jbog stalne borbe. Pitanje je koliko su svi siti, i koliko svi imaju sexa i slično, jer "oni" nas ubijaju polako sa svojim sistemom "pusti, pusti, pa prikolji". Nacija je cela ubijena u pojam, i imam utisak da više niko nema snage ni za šta.

Permanent Link

10/11/2006 -
Poslao alady
Gdje si....nečeš više pisat........poljubček

Permanent Link

10/11/2006 -
Poslao Wolfie
@alady: Naravno da hocu, ali danas imam paklen radni dan, pa ne znam koliko cu stici...) :*

@Dzo: Slazem se! I ne samo to - ne smatram da sada svi trebamo po svaku cijenu zivljeti maksimalno spontano svoje zivote, ali uvijek mozemo napraviti po koji izuzetak i sa porodicom. Ipak, nije ni to najbitnije - za pocetak, hajde da izadjemo iz sablona po pitanju razmisljanja. Ako vec moram biti ona "cigla u zidu", onda hajde da taj "zid" sagledam sto objektivnije moguce, a ne onakvim kakvim mi ga serviraju, a ako vec moram i ja da ga podrzim, radicu to cisto formalno, ali savjesno.
Ipak, mislim da ljudi ovdje, ma kako bili ubijeni u pojam, dosta su svjesniji tog "zida", nego oni koji zive u mnogo boljim uslovima. Mi smo negdje pri njegovom dnu, pa je i njegov teret na nasim plecima najveci, a kako li je tek stanovnicima Treceg svijeta? Imajuci na umu njih, kao i cijele nacije satanizovane zbog terorizma (Palestinci, Afganistanci, Iracani, Iranci, itd.) cisto zbog americkih interesa, pokrenuo sam ovaj blog! Cisto da bismo vidjeli da li je djavo zaista tako crn, a andjeo tako bijel, kao sto se prica! Stavise, imam ideju da otvorim site na kom bi se mogle paralelno naci informacije sa CNN-a, ali i Al Dzazire, a za istinu sam siguran da bi bila uvijek negdje izmedju.

Permanent Link

13/11/2006 -
Poslao azazel
Da li vi uopste znate sta je bio Adamov greh i zasto je Satana tako omrznut od svih? Satana(ranije Lucifer, najlepsi, najpametniji i najsavrseniji andjeo, cuvar Rajske baste), je podstakao Adama&Evu da posumnjaju u bozije reci, da budu radoznali i misle svojom glavom. Podstakao ih je da zude za znanjem, da saznaju sta je dobro a sta zlo, da imaju slobodan duh. E, zbog toga je nazvan ah-Satan(hebr.) sto znaci Protivnik, i Klevetnik(diabolos-gr.) i isteran iz raja na Zemlju. Takodje mu je greh bio sto je bio ponosan, a kako i ne bi kad je bio najsavrsenije bice. Ljudi su zbog svog greha postali smrtni i isterani su iz Raja.Tako da, kad kazete da vam se cini da nije sve onako kako su vas ucili u skoli i da je svet sustinski los i sl., vi sumnjate u zadat poredak stvari,( a sumnja je prvi znak inteligencije), i time opet cinite Adamov greh. Bog nikad nije hteo da covek ima slobodnu volju- ne bi mu rekao ono cuveno"Ja sam tvoj bog i nemaj nijednog drugog osim mene",(tako prica jedan Sloba, a ne bog) da ne pominjem druge zapovesti koje su direktno suprotne ljudskoj prirodi. Takodje, sve sto ljudi lose urade pripisuje se djavoljem uticaju..vrlo lep izgovor...ali, Biblija lepo kaze da je Broj zveri- broj coveka, pa izvucite sami zakljucak...

Permanent Link

14/11/2006 -
Poslao Wolfie
@azazel: Zanimljiv sofizam, ali ako cemo s tumacenjem krenuti od religije, onda zasnovan (kako to uvijek ide) na pogresnim premisama. Prvi grijeh nije nastao iz zelje za znanjem, vec iz zelje za moci. Adam i Eva su uzeli jabuku ne da bi znali kakav je njen ukus, niti kako je to biti izgnan iz Raja, vec da bi postali ravni Bogu. Tako da prvi grijeh nije radoznalost, vec gordost.
A sto se tice Bozijih zapovijesti, sta je to zaista u ljudskoj nesavrsenoj prirodi?
Ja kazem da je to ljubav, i neka mi neko pokaze covjeka koji nije iskreno najsretniji kada voli (ali i pojam srece i ljubavi neka se shvati na pravi dovoljno dubok nacin, da ne bude zabune), i ja cu vam pokazati djavola.

Permanent Link

17/12/2006 -
Poslao She.
I don't understand, but color is very nice

Permanent Link

5/2/2007 -
Poslao mistichna
setih se ovog posta..,

Izmenio mistichna dana 5/2/2007 u 05:56

Permanent Link

O meni

Ne cini li vam se da se desava nesto istinski pogresno sa svijetom u kom zivimo!?



Poslednje napisano
Meni
Kalendar

Prijatelji
Linkovi


    Entry 37 of 37
    Prethodna strana | Sledeća