1/8/2006
RECE BEZUMNIK ...

Rece bezumnik u srcu svome:

“Nema Boga!”

 

 

Rece bezumnik u srcu svome:

“Nema Boga!”

Nevaljali su, gadna su dela njihova,

Nikog nema da dobro cini.

Pogleda Jehova s neba na sinove covecje,

Da vidi ima li koji razuman

koji Boga trazi.

Svi su zastranili, svi se pokvarili,

nikog nema da dobro cini,

nema nijednog….

( Psalam 14:1 )

 

 

 

Dictionary of the Bible Dr James Hastings kaze: “Nije se dogodilo da jedan pisac starog zaveta dokazuje ili da prigovara postojanju Boga. To nije u skladu sa duhom drevnog sveta u globalu, da porice postojanje Boga ili da koristi neke argumente da to dokaze.

Verovanje je bilo  nesto prirodno ljudskom umu i uobicajeno za sve ljude. To naravno ne znaci da su u to vreme svi bili bas predani Bogu… Daleko od toga Psalam 14:1  i  53:1 pominju BEZUMNIKA koji kaze u svom srcu da nema Boga ili prevod King James kaze “budala” za takvu osobu.

Kakava je osoba covek koji porice Boga? On nije intelektualna neznalica vec vec hebrejska rec za bezumnika naval  ukazuje na moralnu manjkavost ili nedostatak. Taj nedostatak nije slabost neka vec moralna i religiozna neosetljivost i nedostatak osecanja i percepcije. 

U nekim slucajevima neverovenje je namerno odbijanje nekoga da se suoci sa istinom kao sto kaze psalmista:

 


“Zli u nadmenosti svojoj ne trazi Boga.”

Sve su zamisli njegove: “Nema Boga”

( Psalam 10:4 )

 

 

Takva osoba koja odbija da otvorenog uma trazi bozje dokaze  nikada nece doci do istine. Sama dela stvaranja svedoce o postojanju Boga, svuda oko nas su dokazi kao i u nama … tako da ne postoji izgovor za negiranje ili neverovanje…

Mnogi odbacuju mogucnost postojanja Stvoritelja jer ne zele u to da veruju…Neki smatraju da bi se priznanavanje autoriteta jednog  Stvoritelja sukobilo sa njihovom slobodom ili nacinom zivota koji vode.

Kod takve osobe postoji sebicna zelja da veruje u ono sto zeli.

Misli takve osobe su takve da stalno razmislja  kako da uzdigne sebe i onda odbija da prizna Boga. Znaci ponos i sebicnost mogu biti prepreka da neko prizna postojanje Boga. Ponos deluje tako da zaslepljuje coveka u odnosu na istinu, a ponosna osoba je  i  sebicna, tako da je i to sprecava da spozna ili da zeli da spozna nekoga ko je iznad nje i kome ce morati nesto dati ili kome se mora podloziti... Sigurno je da kada neko uzima pojam Boga, da pri tome podrazumeva nesto sto je inteligentno i dobro i puno ljubavi.... A oni koji ne zele svetlo, dobrotu i ljubav nece ni ici ka izvoru svetlosti dobrote i ljubavi... vec ce pokusati da ga negiraju ili ugase u svemu u cemu ga vide... Ali ko zeli istinu, ko zeli spoznati istinu, ko zeli ljubav, ko ceni dobrotu, neminovno ce krenuti u potragu za Bogom, ili kada dobije informacije vezane za njega , proverice ih, razmortice ih,  izucice ih...

Potreban je otvoreni um i intelektualno postenje (“spremnost da se pazljivo proveri da je ono u sta veruje istina i  da pokloni dovoljno paznje drugim dostupnim dokazima”) da bi se saznala istina,a takodje i ponizan stav srca, scrce ocisceno od oholosti i ponosa, srce koje je prijemcivo i dobro, srce koje zeli dobrotu i ljubav, koje je spremno da tu ljubav razvija i deli u vecnosti… 

 

 

 

 

 

 

objavio mystery u 05:24 | kategorija: text and design
Permalink | obavesti prijatelja | Komentara (22)
Komentari:
Posalji komentar
I sama si napisala: Dictionary of the Bible Dr James Hastings kaze: “Nije se dogodilo da jedan pisac starog zaveta dokazuje ili da prigovara postojanju Boga. To nije u skladu sa duhom drevnog sveta u globalu, da porice postojanje Boga... Uoči, "duh drevnog sveta"...
Ja sam ipak za Kanta: "Priznajem samo moralni zakon u sebi i zvezdano nebo nada mnom"
Sada, "moralni zakon" mozemo zameniti sa Ljubavlju, jer je Ljubav uvek moralna i čista...

Zar mislis da ove reči mora izgovoriti neko mistično, uzvišeno biće? Zar to nisu reči koje svi nosimo u svojoj duši, ako imamo dušu?

"Dakle, ti bi želio razgovarati sa mnom?" reče Bog.
"Ako imaš vremena" rekoh.
Bog se nasmiješi.
"Moje je vrijeme vječnost.
Što si me kanio pitati?"
"Što te najviše iznenadjuje kod ljudi?"
Bog odgovori:
"Što im je djetinjstvo dosadno.
Žure da odrastu,
a potom bi željeli ponovo biti djeca.
Što troše zdravlje da bi stekli novac,
pa potom troše novac da bi vratili zdravlje."
Što razmišljaju tjeskobno o budućnosti,
zaboravljajući sadašnjost.
Na taj način ne zive ni u sadašnjosti ni u budućnosti.
Što zive kao da nikada neće umrijeti,
a onda umiru kao da nikada nisu živjeli."
Bog me primi za ruku
Ostadosmo na trenutak u tišini.
Tada upitah:
"Kao roditelj,
koje bi životne pouke želio da tvoja djeca nauče?"
Osmjehujući se, Bog odgovori:
"Da nauče da nikoga ne mogu prisiliti da ih voli.
Mogu samo voljeti.
Da nauče da nije navrijednije ono što posjeduju,
nego tko su u svom životu.
Da nauče kako se nije dobro usporedjivati s drugima...
Da nauče kako nije bogat onaj čovjek koji najviše ima,
nego onaj kojem najmanje treba.
Da nauče kako je dovoljno samo nekoliko sekundi
da se duboko povrijedi voljeno bice,
a potom su potrebne godine da se izliječi.
Da nauče opraštati tako da sami opraštaju.
Da spoznaju kako postoje osobe koje ih nježno vole,
ali to neznaju izreći niti pokazati.
Da nauče da se novcem može kupiti sve osim sreće.
Da nauče da dvije osobe mogu promatrati istu stvar,
a vidjet je različito.
Da nauče da je pravi prijatelj onaj koji zna sve o njima...
a ipak ih voli.
Da nauče kako nije uvijek dovoljno da im drugi oproste.
Moraju i sami sebi opraštati."

Ljudi ce zaboraviti što si rekao.
Ljudi ce zaboraviti što si učinio.
Ali nikada neće zaboraviti kakve si osjećaje u njima pobudio.

Mislim na tebe, plavvO...
Postlao CITIZEN u 04:26, 2/8/2006 | Link | |
Tikazes ..
Ja sam ipak za Kanta: "Priznajem samo moralni zakon u sebi i zvezdano nebo nada mnom"
Sada, "moralni zakon" mozemo zameniti sa Ljubavlju, jer je Ljubav uvek moralna i čista...
*Slazem se. Naravno da imamo moralni zakon u sebi koji nam je od Boga kao i ljubav ... Ali Izvor Ljubavi je Bog ili tacnije Bog je LJUBAV

hvala na tvom postu :]]]]

Izmenjeno od mistichna dana 2/8/2006 u 05:28
Postlao mistichna u 05:02, 2/8/2006 | Link | |
Slazem se sa Kantom (uh, ovo malo pretenciozno zvuci .
Dakle, rece bezumnik u srcu svome: "Nema Boga!"
Pomenucu Dostojevskog. Po meni, niciji pogled u svetskoj knjizevnosti nije bio tako prodorno upravljen na uzroke nesklada zivota, padove ljudske duse i pitanje postojanja/nepostojanja Boga - kao pogled Dostojevskog. Roman "Braca Karamazovi": Kada je Aljosa Karamazov ( olicenje moralne cistote u pomenutom romanu ), razbijen i pridavljen pricom Ivana Karamazova o Velikom Inkvizitoru, poljuljan nakon tog mocnog ispovedanja zla ( a svedeno na to da Boga nema, ili, i da ga ima - da ga ne treba prihvatiti), dakle, tada - ne nalazeci vise oslonca ni u cemu, Aljosa se hvata za Svoje Srce. U tim trenucima se on okrece ka samom zivotu koji u njemu bije i cije zakone ne moze dokuciti, ali zna ovo - da je lep! Dakle, u nevidjenoj snazi i lepoti zivota koji nam je dat, ali koji je nedokuciv i tajanstven, Aljosa Karamazov nalazi oslonac protiv zlog duha koji ga od Boga odvraca, pa kaze: "Brate, pa kako ces ti da zivis onda?!"
Snaga i lepota zivota, ljubav... Bezumnice, pa kako ces ti onda bez njega da...
Postlao Alexandra u 06:18, 2/8/2006 | Link | |
da li je on to
ili je neko drugi
ili je neka druga
naučna
opservacija
istraživanje.
lepo zapažanje,
lep post, koristan.
joj, što ja volim da fantaziram.
i da jurim zmajeve po polju sa decom.
i da gledam oblake kao ostrva u moru.
i ...

Postlao III u 08:20, 2/8/2006 | Link | |
Punk's Not Dead !!!
Postlao Starac Zosima u 08:49, 2/8/2006 | Link | |
Da, poznate reči...Bez Boga ne možemo biti moralni... Bog je Ljubav... Kako ćeš živeti bez njega, Bezumniče...
Ali, reči koje su napisane davno, od ljudi koji su bili prepadnuti i koji su tražili skrovište u veri... Dostojevski se je, kasnije, i prestao verovati, ali to se retko spominje u ovakvim razgovorima. )
Pitam se zašto sumnjate u vaša srca, zašto mislite da vam treba Bog da bi u srcima i dušama bilo lepote, čistote...?
Zašto se misli da čovek nemože biti moralan ako je neverujući? Zar ljudi koji veruju u nekog drugog Boga ne mogu biti moralni?
Pade mu na um, sada, Diogen i njegov odgovor Aleksandru Makedonskom: "Pomeri se, zaklanjš mi sunce". Da li može neki gest biti moralniji od toga?
Ne znam... Ne želim vam osporavati vašu veru, ako verujete, ako niste samo sujeverni poput većine ljudi... Ali, znam da sam moralno biće i ako ne verujem... Znam da volim jednu prekrasnu zenu ljubavlju koja je čarobna i čiji je izvor u mojoj duši...
Amin )))
Postlao CITIZEN u 15:52, 2/8/2006 | Link | |
"Da, poznate reči...Bez Boga ne možemo biti moralni... Bog je Ljubav... Kako ćeš živeti bez njega, Bezumniče...
Ali, reči koje su napisane davno, od ljudi koji su bili prepadnuti i koji su tražili skrovište u veri... "
*Da poznate reci .. i istinite.... Istina ne zastareva...
moralni zakon je uvek isti....bez obzira na vreme.... ljdska dusa je ista... ima iste potrebe... ljubav ne izlazi iz okvira vremena....
Moralni bez Boga??? Pa mozemo donekle u skladu sa savescu... ali opet nasa savest je nesavrsena a samo je Bog savrsen i samo su njegova merila savrsena... i zato ucimo od njega . I samo Bog nas moze dovesti do savrsenstva i dati nam vecni zivot...
Zasto mislis da ljudi traze Boga iz straha?? Mozda neki, ali to je pogresno ... Jedino je ispravno traziti ga iz ljubavi... on jedino to priznaje....Mislim da iz straha ljudi beze od Boga... A hrabri traze nesto uzvisenije u zivotu od samog telesnog ...traze duhovnost ...traze smisao... traze istinu... traze Boga..

Trazeci LJUBAV pronasla sam BOGA...
Zeleci ISTINU spoznala sam ga....
Postlao mistichna u 16:33, 2/8/2006 | Link | |
ako se složimo da je bog apsolutan
onda je tačno reći i da boga ima i da ga nema
i da je bog sve i da je ljubav...
nećete pogrešiti...bez brige
naravno da je lepo misliti i reći bog je ljubav

treba više voleti...a manje teoretisati
))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Postlao vojslav u 21:26, 7/8/2006 | Link | |
Nema boga , bog je izmisljen kako bi se maloumnim budalama isprali mozak.Boga su ljudi izmislili u staro divljacko vreme kada se bas nista nije znalo , pa im je bio potreban neki nacin da objasne svet oko sebe.Tragicno je da neki ljudi fanaticno veruju u gluposti od pre dve hiljade godina uzimajuci to za apsolutnu istinu dogmu.Jos gore te budale ispranog mozga uzimaju sebi za pravo da drugima naturaju veru i da ih diskriminisu.Njima smeta sve sto je razumno sve sto je covek otkrio ili stvorio iz jednog jedinog razloga :nauka svakim novim otkricem potvrdjuje da je vera skup gluposti.Odatle i potice tolika borba vernika i onolike kreacionisticke gluposti .Sve te jadne budale treba da znaju da nista nije palo sa neba , da taj njihov bog nista nije pruzio coveku ,vec da je covek omogucio sebi lagodan zivot upravo naukom i istrajnim radom.Neminovno je da je hristcanstvo (kao i uostalom sve druge vere) skup gluposti :navodno bog je dobar , patnja u ovom zivotu sluzi samo da bi nas bog mogao klasirati i poslasti ili u raj (gde cemo sve vreme slusati lepu muziku uzivati u harmoniji , vrhunskom smislu i drustvu boga ) ili u pakao (gde ce nas vecito peci , nabijati nam vile u dupe itd).Sve su to price za maloumne, a najveca tragedija je sto upravo takve budale zovu bezumnicima , razumne ljude.
Postlao Ivan Mihailovic u 16:59, 10/2/2007 | Link | |
zli u nadmenosti ( gordosti) svojoj želi da bude Bog umesto Boga
Bog nam je rođenjem dao slobodu izbora i slobodnu volju, neka svako sam bira svoj put
Postlao vrisak u 19:22, 11/2/2007 | Link | |
zli u nadmenosti ( gordosti) svojoj želi da bude Bog umesto Boga
Da, i bas zbog toga i negira postojanje Boga, jer ne zeli da iko bude iznad njega, da ikome odgovara za svoje postupke...
Dobro, ima i onih koji su vaspitani da ne veurju u Boga, ali kada tad covek sam trazi smisao i moze odluciti da li ce verovati i koji ce put izabrati...

Postlao mistichna u 19:38, 11/2/2007 | Link | |
naravno , zaboravila sam davno sam pročitala, nisam sigurna više čak ni da je Paskal to izgovorio, i parafraziram;
" Bog možda postoji, možda ne.Ako ne postoji, nemam šta da izgubim, ali ako postoji mogu mnogo da izgubim.Zato, za svaki slučaj, ja ću verovati u Boga"
Postlao vrisak u 19:45, 11/2/2007 | Link | |
Ivan Mihailovic
Mislim da je tragedija veca verovati da su nam pretci majmuni... da je covek nastao pukim slucajem i da njegov zivot time ni nema neku narocitu svrhu... osim da odzivi malo i umre... Ako je tebi to logicno i lepo ti veruj u to, tvoja stvar...
A ako nisi znao vecina naucnika je verovala da Bog postoji.. Narocito Isak Njutn, Faradej, Luj Paster i mnogi drugi... Zalazeci u tu sferu nasli su dokeze za postojanje Boga i verovali su u njega...
Nauka samo potvrdjuje da Bog postoji...


Izmenio mistichna dana 11/2/2007 u 23:00
Postlao mistichna u 19:59, 11/2/2007 | Link | |
Vrisak ...da lepa izreka i slazem se sa tim
" Bog možda postoji, možda ne.Ako ne postoji, nemam šta da izgubim, ali ako postoji mogu mnogo da izgubim...
I to i jeste tako ... jer ako se negira Bog aiko postoji moze se mnogo izgubiti...
"Nemoguce je dokazati da Bog ne postoji"..
Postlao mistichna u 20:03, 11/2/2007 | Link | |
Ja lično nemam ni potrebu da mi dokazuje bilo ko, ne može se dokazati nedokazivo
Vera jeste, ili nije, u srcu.....
Postlao vrisak u 23:13, 11/2/2007 | Link | |
nekima su potrebni dokazi, neki su skepticniji, ali ja nemam nameru da nekome dokazujem ako ne veruje... ako ne zeli da veruje "Jer ko trazi Boga naci ce ga" ko ga od srca trazi... A dokazi su svuda oko nas za one koji zele dokaze....
Takodje postoje duhovni dokazi koje ne mogu objasniti, jednostavno znam da je tako, osecam...
Postlao mistichna u 23:34, 11/2/2007 | Link | |
čini mi se oduvek sam znala, što se da videti iz Mojih 5 koje nisam ovde objavljivala.
Verovala sam i pre nego što sam toga bila svesna
Postlao vrisak u 23:34, 11/2/2007 | Link | |
Da lepo si to rekla... cini mi se da sam i ja oduvek verovala.. iako nisam tako odgajana...
verovala sam oduvek u ljubav u vecnost...
tako da mi je kasnije lako biilo i normalno da razmisljam o Bogu kao o necemu sto je stvarno...
Postlao mistichna u 23:43, 11/2/2007 | Link | |
nisam ni ja tako odgajana.jednom ću objaviti mojih 5 .U nedostatku roditeljske, ja sam ljubav i utehu pronašla u Bogu, još kao dvogodišnje dete
Postlao vrisak u 23:47, 11/2/2007 | Link | |
Evo ja sam Ateista i rekao bih vama vernicima sledeće:

Šta kažete vi vernici, na veronauci se deci samo prezentuje vera a na njima je da odluče (bilo odmah, bilo u zrelom dobu) da li će da veruju u boga ili ne. To je veoma licemerna tvrdnja jer teško da će se u zrelom dobu neko sa lakoćom osloboditi verske dogme kojom je ispran i zaludjen kao mali. Deca u mladosti , psihički su nezrela, nemaju jasno izgradjene stavove i razvijene odbrambene mehanizme, a sa druge strane popovi su obučeni profesionalci, takodje ima li nekog izbora dete koje raste u verničkoj porodici i koje od malih nogu sluša o bogu, posmatra mantranja i rituale, osim da postane vernik. A normalno je da roditelji neće stvar prepustiti prirodnom toku, već će nastojati da dete oblikuju po svome stavu i liku, dakle upinjaće se da od njega naprave vernika. Takvoj deci je od malih nogu, dakle nešto sistematski utisnuto u um i samim tim im je u kasnijem dobu otežana, pa možda čak i onemogućena svaka mogućnost preispitivanja verske dogme. Znaju to i popovi zato i tako intenzivno insistiraju na uključenju dece i mladih u verski život. Pa čemu drugo služe: pravoslavni časopisi za malu decu, verničke bojanke za decu, zbirke verskih priča za decu, dečija biblija i veronauka, čemu drugo služe nego da isperu još od malih nogu nevini dečiji um, da ga isperu, slude i indoktriniraju u željenom pravcu. Krajnji cilj svega toga jeste proizvodnja novih vernika i po tome se SPC ne razlikuje od sekti, popovi su isto lovci na duše kao što su to i sektaši!
A vera ( bilo koja) je dogma, zatvoren sistem učenja, koji se ne može fleksibilno menjati ili prilagodjavati i zbog toga vera i vernici uvek dolaze u sukob sa naukom i drugim progresivnim i kumulativnim poduhvatima. Jednostavno nauka teži da dodje do istine po svaku cenu i sva njena tvrdjenja su neminovno podložna izmenama u smislu daljeg dopunjavanja i usavršavanja, a vera je sa druge strane zatvorena za izmene i zato ogorčeno mora da brani svoje pozicije po svaku cenu.

Pravi primer ogorčene borbe izmedju nauke i religije jeste sukob kreacionizma sa jedne strane i abiogeneze i teorije evolucije sa druge strane. Naime nakupljen je solidan broj dokaza da život može nastati od neživog, kao i da se život može spontano razvijati od prostijih oblika ka složenijim, ali vernici jednostavno ovako stanje stvari slepo odbijaju da prihvate. A nigde u abiogenezi ili teoriji evolucije se ne pominje religija, niti se teži njenom rušenju, do sukoba jednostavno dolazi usled netolerantnosti vere koja je krut sistem ne podložan ispitivanju. Na primeru kreacionizma se najbolje ilustuje zatvorenost verničkog uma, jer vernici su pre sposobni da prihvate neku neverovatnu i suludu priču tipa : «Čovek je nastao od Adama i Eve» nego nešto što je bazirano na materijalnim dokazima, sistematskom istraživanju, logici i racionalnoj analizi. Pri tome stepen verničke uspaljenosti i oduševljenosti nekom suludom idejom je utoliko veći ukoliko je ta ideja ludja, fantastičnija, neverovatnija kao i nelogičnija i kontradiktornija razumu. Najbolji primer jesu upravo nesrećni Adam i Eva. Vera dakle traži što manje logičkog i racionalnog razmišljanja a što više direknog prihvatanja. Jeste li se nekada lično zapitali nakon čitanja Biblije, verske propovedi ili nekog ličnog razmišljanja o veri, da li je sve to gomila gluposti? To su sve toliko primitivne i nelogične stvari, koje naprosto vredjaju zdrav razum. Zar mislite da bi Bog koji je toliko inteligentan i toliko duboko pronicljiv, da stvori kosmos, atome, čoveka, zakone fizike, matematike itd. bio tako vulgarno primitivan i uzak kao ono strašilo što je opisano u Bibliji? To su sve predstave primitivnih ljudi ranijih vremena, koji su bili na znatno nižem nivou razvoja od nas i koji su znali o prirodi i njenim zakonima mnogo manje nego što mi danas znamo. Pa zar nije ponižavajuće da se čovek 21. veka zaludjuje pričama o potopu, adamu i evi, bogu koji je sve stvorio za sedam dana? I dokle te laži da se transponuju u budućnost, dokle? I ne samo da ta primitivna učenja sapinju čoveka na unutrašnjem planu, već glasogovornici tih učenja uzimaju za pravo da se direkno mešaju čoveku u život, ko su bre popovi da govore omladini da je masturbacija greh , da treba zabraniti abortus, da ne treba vršiti genetska istraživanja itd. Religija je jedna velika kočnica napretka, pa religija se borila protiv imuno seruma (!) samo zato što se on bazira na antitelima krave ili konja koji se ubacuju u organizam čoveka. Po religiji (u to vreme) ubacivanje produkata drugih živih bića u čoveka je bilo nenormalno i protivprirodno. Tako se danas religija bori i protiv istraživanja ljudskog genoma, protiv ugradjivanja čipova u čoveka, pa se čak bori i protiv akceleratoa čestica u cernu. Da i protiv akceleratora, jer su odmah sve crkve (uključujući i SPC) izdale saopštenje kako je ovaj akcelerator vrhunac materijalizma i bezbožništa, te da je čak on i beskoristan po pitanju svoje osnovne namene jer ma šta se u njemu dogodilo, to neće pomoći da se otkrije rani početak svemira jer tobože nemoguće je čoveku da pronikne u duboku božiju promisao kakva je stvaranje kosmosa, a ko su sveštenici bilo koje konfesije pa da govore o nauci i naučnim istraživanjima, da li se možda oni razumeju u molekularnu biologiju, kvantnu teoriju polja, teoriju gravitacije, pa mogu da kritikuju ove oblasti, pa zar oni smatraju da im njihovo obrazovanje koje je veoma opšte i uglavnom filozofske prirode dopušta da kritički diskutuju o svakoj temi koja postoji?

I ne mojte mi samo reći da sve to radi samo katolička crkva a da je SPC po tom pitanju bolja. Na sajtu «Svetosavlje» možete naći pregršt tekstova kojima se propoveda najvulgarniji kreacionizam, osudjuje masturbacija i neka naucna istrazivanja. Ti tekstovi su najčešće pisani na način koji povredjuje zdrav razum. Uostalom i po svojoj želji da se upliće u gradjanska pitanja, u politiku, život ljudi, po svojoj želji za ekonomskim bogaćenjem kao i po seksualnom zlostavljanju; naša crkva nije daleko odmakla od katolika. Uostalom kako uopšte vi vernici i možete tvrditi da je vaš bog, odnosno vaša predstava boga ispravna, a da vernici drugih religija nisu u pravu. Ok možete reći da Judizam, Hrišćanstvo i Islam u suštini veruju u istog boga, ali šta je onda sa učenjima Budizma, Bramanizma, učenjima nekih politeističkih religija? Za njih ćete vi jednostavno reći da su sekte, da su njihova učenja ništavna kao i da oni nisu spoznali pravoga boga. Ali tu je paradoks, zar Bog ne bi težio da se u istom obliku ukaže svim ljudima, zar ne bi da postoji bog i jedna jedinstvena istina svi ljudi na isti način, verovali u jednog jedinog boga!? I ne mojte mi samo pričati nekakvu bajku o vavilonskoj kuli! Po vama neki ljudi imaju ekskluzivno pravo na pravu religiju i na pravoga boga, a zar ne bi bogu svi ljudi bili podjednako važni, šta li je taj bog neki rasista i fašista pa mu postoje ljudi višeg i nižeg ranga .

Takodje postoje još tri vrste licemerja vernih. Prvo licemerje je odnos vernika prema tekovinama nauke, iako vernici svim silama nastoje da otežaju ili osujete neka naučna istraživanja, oni će mirne duše koristiti sve udobnosti i prednosti naučnih dostignuća i savremenog života. Vernik koji napada biologiju, kada se razboli neće se moliti dok ne ozdravi već će otići u dom zdravlja i tamo primiti antibiotik. Isto važi i za druga otkrića protiv kojih se religija borila. Drugo licemerje vernih je samo shvatanje i korišćenje nauke. Kada neka naučna tvrdnja ide u korist veri, vernici će je iz sve snage propagirati, a kada joj naprotiv ide na uštrb oni će je divljački napadati. Zatim tu je i pojava široko rasprostranjena medju kreacionistima, a to je lažno i neispravno korišćenje same nauke da se demantuje nauka. Kreacionistička kvazi naučna dokazivanja se ili zasnivaju na nedovoljnom suštinskom razumevanju naučnih tvrdnji (iz čega neminovno slede neispravni zaključci) ili predstavljaju svesnu podvalu. Najbolji primer jeste kreacionistički dokaz da je zemlja stara samo 6000 godina, «pravilnim »izračunavanjem opadanja jačine magnetnog polja, medjutim ti imbecili su nepravilno koristili matematički obrazac, svaki srednjoškolac koji zna za eksponencijalne funkcije, može pravilno izvesti račun i opovrgnuti njihove tvrdnje. . .
I treće licemerje vernih se odnosi na njihov stav o verodostojnosti i istinitosti Biblijskih tvrdjenja. Kada neki ateista napadne vernika kako su tvrdnje o potopu, adamu i evi, ZEMLJI KAO RAVNOJ PLOČI, stvaranju čoveka iz blata itd; čista besmislica, on će se opravdati tvrdnjom kako su sve to samo alegorijski tekstovi sa simboličnim značenje i kako bibliju ne treba tumačiti bukvalno! A sami vernici kada im se to ćefne tumače bibliju bukvalno. Recimo kada vernici napadaju abiogenezu, oni direkno tvrde kako je bog stvorio čoveka ( iz blata najverovatnije ).



Postlao Bog je laz u 11:33, 9/4/2010 | Link | |
Nema potrebe za tolikim besom.Ne veruješ i to je u redu.Samo se pazi izreke: "Bez nevolje nema bogomolje". Na pitanje: "Ko je bezumnik i budala a ko razuman" daćeš odgovor ti sam.Samo bi ti preporučio knjigu: "Starac Porfirije, podvižnik ljubavi i prozorljivi čudotvorac".Ima u biblioteci. Pogledaj možda ti se i dopadne. Možda u njoj pronađeš svoj lik. Da li je bog laž? Dobićeš odgovor. Kad tad. Samo polako sa teškim rečima.
Postlao Marko u 13:23, 17/8/2011 | Link | |
Bog je laz
Zivot bez Boga je laz... a ja ne zastupam nikakvu crkvu

vec Boga, Bozju REC - Bibliju...

a Bozja rec je ISTINA.

znaci ISTINU.
Postlao mistichna u 04:05, 21/2/2013 | Link | |


Posalji komentar