Komentari:
negde od IV godine gimnazije imam obichaj da pishem beleshke o delima koja chitam.. ipak, to sam pochela da radim tek nakon shto sam prochitala ovu knjigu i zato se sada necu upushtati u raspravu u njoj.. prenecu samo utisak, a on je izuzetan.. znam da me i dan danas pomisao na tu knjigu nekako izdize, sretna sam shto sam je prochitala i znam da cu shto pre uzeti ponovo da je chitam..
a kada to uradim doci cu ovde i poput onoga shto pishem o Idiotu napisacu analizu knjige M&M..
Do tada ti se smeshkam ljubazno i zahvaljujem na svoj paznji koju mi ukazujesh.

Majstor i Margarita spada medju one knjige koje sam procitao sa uzivanjem i koje su uticale na mene, ali i spada medju one knjige o kojima ne volim da diskutujem, tesko bih mogao da prenesem taj emotivni osecaj, kao nesto iracionalno, u racionalne reci.
Zato, samo je toplo preporucujem onima koji je nisu procitali.
A i sam cu gledati da obnovim.

uh uh.. pričaj mi o tom svesno/podsvesnom citiranju

))
Dragi moji fridochka i portose,upravo je to ono što sam želela da čujem.
Ostavlja jak emotivni utisak a to se ne može komentarisati.
Zato sam i rekla da su književne kritike besmislene i suvoparne jer taj utisak ne mogu preneti.

))
"U nishtavilo si verovao, tamo ces i otici..."...Bulgakov, vrlo, vrlo slojevit roman, sa uzhivanjem prochitala nekoliko puta.
Vojo pričaj ti meni ,zato sam vas pozvala.
Čisto da znam ko gaji emocije kao ja.
I eto javiše se najdraži

))
Izmenio ivanka1961 dana 2/2/2008 u 01:21
Asterion dobro došla u klub,onih što svesno-nesvesno citiraju kako to lepo reče Voja.

))
Videh sad da napisah iznad "emotivni osecaj", moram da se popravljam, to mu dodje kao onaj...kako se zove...ple..pleon..neki azam, da ne psujem sad.

U ovom slučaju pleonazmi se praštaju.
Prosto se ne računaju.
Samo emocije.

))
Joj koja muzikaaaa.
Ček da smanjim ton , pa da vidim post

)))))
heh, ne mogu da izdrzim da se ne nashalim malo... ovaj.. lep ti blog, Ivanka..

))
laku noc.. odoh da pajkim.. mozda odsanjam koji deo iz M&M..

Pazi kad nisam pročitao Maestro i Margarita, ili kako vi to kažete: Majstor i Margarita.......
Jednostavno, pojma nemam kako, ali ta knjiga nikada nije privukla moju pažnju , niti sam se družio sa osobama koje su mi skrenule pažnju da je ta knjiga dobra i da je vredi pročitati...
Sada puno čitam, ali isključivo knjige iz oblasti psihologije i marketinga od čuvenih svetskih psihologa novije generacije...........
Koliko ta knjiga ima stranica

)))))))..
Ako nije nešto predebela , možda je i pročitam, pa da vidim šta je to što se ne može prokomentarisati..
Živo me zanima..
Ja mogu sve prokomentarisati pa i to sigurno........
PS.. Off topic totalni..
Jednoj osobi sam poslao sms davno, a ona mi odgovorila: Pa ne mogu ti u poruci opisati to i to....
Ja odgovorih:
Vidiš, ja ti mogu u 160 karaktera opisati sadržaj filma "Sedam", a ti ne možeš tako prostu stvar, u tome je razlika izmedju mene i tebe..........
Pozz Majstori i Margarite

Daniloviću:Ima tačno 393 strane sitno kucanog teksta.
Svako slovo je suvo zlato,komentarisati se naravno može,ali kao što sam navela kritike su suvoparne i ne mogu ni izbliza dočarati delo.Ako nađeš malo slobodnog vremena u pauzi čitanja savremene psihologije,i nađeš knjigu,pročitaj samo prvu stranu i zaboravićeš na autore kojima se trenutno baviš

))
p.s.srpski prevod je Majstor i Margarita,a Maestro...može i Maestro.
Ovo je samo dokaz da si za knjigu čuo,a zašto je nisi i pročitao...stvar je izbora.

))
Fridochka,sanjaj kako Majstor i Margarita uživaju u svojoj kućici ni u Raju ni u Paklu,okruženu baštom,sede na verandi i pričaju.....o ljubavi noćas.
Sutra će o nečem drugom,večnost je pred njima

))
Majstore DANILOVICU, siguran sam da pored tebe i svako od nas moze, ko je gledao, da opise film "Sedam" u 160 karaktera, samo sto svi ne osecamo dovoljnu prepotentnost da bi bili sigurni da ce taj opis biti dovoljno dobar.
To je jedna od razlika koja nas razdvaja.
Izmenio portos dana 2/2/2008 u 01:52
Vidi se Danilovicu, da nisi chitao Majstora i Margaritu. Vidi se..

danilo, pa zar možeš da komentarišeš i knjigu koju nisi pročitao? e neverovatan si...

))
HHEHEH, NASMEJAŠTE ME SVI REDOM.
Baš vam hvala.
Ček jedno po jedno

)
Portose, ma nisam prepotentan čoveče.
To samo tako izgleda i to onima koji me ne poznaju dovoljno.
Inače sam jako skroman u životu, niti težim nekom isticanju.
Istaknem se spontano..
Na primer kad sam išao na takmičenja iz šaha, nije bilo potrebno ništa spektakularno da bih bio u centru pažnje.
Dovoljno je da počnem da pričam, i da se vidi da odskačem.
Da dodam da sam svugde bio dobro došao - u svako mesto gde je moja ekipa dolazila i gostovala...
Medju nas OSAM, bio bih glavni naravno, jer sam igrao najbolje, i borio se protiv najboljih

..
......................................
Fridočka, svidja mi se ova ironija

, jer i ja sam takav, po defaultu...
Mada ni sarkazam mi nije stran prema onome ko zasluži
...............................
Vojislave, pa što nebih mogao da komentarišem

).
Čuo sam za tu knjigu odavno, i ne komentarišem knjigu, već komentarišem post i vaše komentare hehehe...
Al mogu i knjigu..
Evo na primer:
Mislim da je vrlo loša čim je ja nisam pročitao hehehe
.......................................
Ups, pa ja odgovorih, mada ovo nije moj post..
Ivanka sorry, a nije dakle velika..
Kao trećina Rat i Mir ( prva knjiga) heheeheh
Daniloviću:Veličina knjige se ne može meriti brojem ispisanih strana, a M&M je VELIKA knjiga.
Svaka čast Tolstoju,ali "Rat i mir"se ne može ni porediti,što se veličine tiče!!!!!!!!!!!!!!!!!!
btw "Rat i mir" sam za potrebe lektire u gimnaziji pročitala za dve noći, što se sa Majstorom i Margaritom ne može dogoditi, nikako.
Knjigu imam pored sebe, i stalno je nanovo iščitavam(uz drugu beletristiku, paralelno), uvek nađem nešto novo i interesantno što sam ranije propustila.
Izmenio ivanka1961 dana 2/2/2008 u 03:37
HEHEHE,
Pa vidiš osmeh nakon reči VELIČINA

).
Naravno bre.
Čisto sam napravio poredjenje, jer mi je bitan broj stranica.
Ako je predebela, onda da se ni ne hvatam jer nemam vremena.
Neki dan mi je poznanik ponudio da pročitam Davinčijev Kod..
Pitao sam ga koliko ima strana, i kad mi je rekao, odustao sam....
Jednostavno, nemam vreemna da gubim na čitanje nečije teorije, i nečijih špekulacija koje udaraju po osnovama Hrišćanstva i nekim dogmama..
heheheh, Veličina......... večito pitanje

Rat i Mir za dve noći?????????????????????????
Ajd ne zezaj bre?????????????
Pa onda nije ni čudo što je ne smatraš dobrom knjigom.
Ja sam to čitao što se kaže- bez daha.
Jedva čekajući nov dan , da nastavim sa čitanjem....
Inače, kad sam napravio poredjenje Dostojevskog i Tolstoja, zaključio sam da mi se mnogo više svidja Tolstojevo delo...
Dostojevski mnogo, ali zaista mnogo filozofira.
Ne znam zašto, ali me malo podseća na Mešu Selimovića

)).
Barem ono što sam ja pročitao...
Rekla sam da sam u gimnazijskim danima, za potrebe lektire, pročitala za dve noći!!
I to je istina, što ne znači da isto delo nisam čitala sa 20, 30, 40
godina.
I ne znači da ga neću opet čitati!
A Tolstoja i Dostojevsog nikad ne bih poredila, sem što su oboica Rusi, nikakvih dodirnih tačaka nemaju.
btw i ja sam željno očekivala sledeću noć (prvi put) da vidim šta će se dogoditi izmenju Nataše Rostove i Pjera Bezuhova

))
Izmenio ivanka1961 dana 2/2/2008 u 03:19
Danilovicu, zaista se i sam pitam kako sam mogao i da pomislim da ti nisi jedna skromna osoba.
Citam te sad bolje, iz svake ti se oseca skromnost i smernost.

P.S. Danilovicu, ima Dostojevski i manjih po obimu dela, pa probaj nesto od toga, Recimo Zapise iz mtvog doma.
Nego ne razumeh, stil Selimovica i Dostojevskog ti lice jer oba nisi citao ili po necem drugom?

teras me da se ulogujem Ivanka...ccc
od sada ces da slusas samo po dve pesme

)
a da ...komentar...zaboravio sam !
doci cu opet

)
DANILOVICU, zezam te, naravno, ali sada ozbiljno.
Nadam se da se neces uvrediti, ali ostavljas utisak toliko prepotentne osobe da mi zaista prija da citam tvoje komentare i smeskam se, bas si onako "napumpan".
Nije to toliko strasno, naravno, zato se i smeskam.

"Zapisi iz mrtvog doma" su veliki po obimu.
Postoji "Kockar" , "Dvojnik", "Bele noći", a na kraju i "Zapisi iz podzemlja", da ne navodim manje poznata dela kao što je, pričica od dvadesetak strana , "Hristovi položajnici" ili "Krokodil".
Letac, da li ti to mene malo z****, kakve dve pesmice , pa šta će noću da mi svira ? Dve pesmice u krug?
Hajde letac budi drug,
pa okreni jedan krug...

))
izrazicu se u duhu teme"...vas roman na zalost nije gotov..." rece Voland i ode da razmislja o mozda trecoj pesmi

)
Ivanka, hvala na ispravci, mislio sam na Zapise iz podzemlja, umor cini svoje.
Azazelo zamoli Wolanda za još jednu , Begemot i Korovjojov za dve , ovaj je odobrio .
Minimum šest

))
Nema na čemu , kad su ruski pisci u pitanju , samo se obrati na moju adresu .
Portos, svi ali bez izuzetka svi misle da sam jako prepotentan

)).
jbg, takav mi je nastup

.
Ne ljutim se ja ninašta.
Imam iskustva sa sajtova raznog tipa, pa sam navikao čak i na teške uvrede, na koje naravno umem da uzvratim deset puta gore ( onako Bosanski

).
Pa naravno da sam čitao i Mešu i Dostojevskog.
Nebih se ovde frljao njihovim imenima inače...
A evo šta sam ja čitao u poslednje vreme, pa ti možda neke stvari budu jasnije:
Najbogatiji čovek vavilona,
Najveći trgovac na svetu,
Pojedi tu žabu,
Veština prodaje,
Odbijte me to volim,
Strategije i taktike uspešnih ljudi,
Ciljevi,
Zlatna pravila uspeha,
I tako

............
Još treba da nabavim pet knjiga, medju kojima su:
Kako plivati sa ajkulama,
Ko je maznuo moj sir,
i tako..............

...
Naravno nisam naveo Dejla Karnegija koji je jako bitan, Levinsona, Skota Peka i tako....
To mene zanima druže moj, a dela klasika........ to je opšta kultura, ali od toga se danas nema mnogo koristi.......
Ne znam čime se baviš, ali bih ti preporučio da na primer uzmeš Brajana Trejsija i pročitaš sva njegova dela..
Promenićeš život na bolje u svakom slučaju..
Pozz..
Jasno mi je, to su pitka i korisna dela, citao sam neka i sa tvog spiska, i neka druga iz tog korpusa, i sasvim su ok.
Ova druga ti nece bas na prvu loptu pomoci da se obogatis, ali mogu da ti pomognu da otrijes unutrasnje bogatstvo, sto opet moze da pomogne i tom drugom, materijalnom vidu.
Ako vec veliki broj ljudi stice utisak da si prepotentan, mozda je vreme da se udubis malo u to ko gresi.
Ili si pogresno shvacen od drugih, ili si pogresno shvacen od sebe, pa te drugi bolje vide od tebe samog.
Sve je moguce.
I pazi, daleko od toga da smatram da je vera u svoje sposobnosti losa, naprotiv, ali ja ipak ne osecam to kod tebe, vec prepotentnost u tom losijem smislu.
To je moje misljenje naravno, a net je zajeban za ozbiljnije procene, ne smem da potpisem da ne gresim.
I opet, nadam se da neces zameriti, par gornjih komentara mi je bio zajedljiv, ovaj nije.
Toliko o tome, izvinjavam se na zloupotrebi ovog bloga, Ivanka.

Daleko su od toga "pitka", ali korisna naravno jesu, jer menjaju pogled na neke stvari.
Nisi razumeo.
Nije poenta da se obogatiš.
Poenta je sasvim nešto drugo.
Da iz iskustva mnogih ljudi izvučeš ono najbolje i da slediš njihov put i naravno dodaješ svoje najbolje što imaš.
Poenta je raditi što najviše voliš, uživati u tome i od toga imati koristi.
Prepotentan je ružna reč.
Ja sam svestan svojih vrlina i mana.
Odskačem od kolotečine i prema meni nije niko ravnodušan.
To za mene misle samo oni koji mi zavide na mojim kvalitetima koji su dokazani i o kojima sam već dosta davio po postovima, jer sam bio isprovociran na sličan način kao što to ti sada radiš..
Naravno da je greška u ljudima, i to samo zato što se malo dublje ne zamisle, već stvari gledaju ovlaš, ne ulazeći u dubinu i suštinu..
Daću ti primer.
Jedna devojka me strašno nije podnosila, jer je isto mislila da sam prepotentan.
Posle me je zavolela kao nikog do tad, i ja nju naravno.
Jednostvno, upoznala je pravog Danilovića, i bilo joj je žao što je o meni mislila da sam prepotentan, egoista, narcis i slično...
Inače, ako si čitao te knjige onda nisi mogao zaobići na mnogo mesta čuvenu izreku:
Ako ne ceniš sam sebe, ne očekuj da te iko drugi ceni.
A takodje ćeš naći u nekim knjigama teoriju koja kaže da : što više ceniš samog sebe (naravno sa pokrićem) , to će te više ceniti i drugi.....
Naravno, ako si glup, neobrazovan, lažov i ceniš samog sebe- ne očekuj baš da te cene

)))))))))
Ove tvoje pretpostavke: ko je koga pogrešno shvatio, ne piju vodu........
Ja jako dobro shvatam, a za druge nisam kriv...
Meni je logičko razmišljanje izuzetno razvijeno, na primer..
Da li je tvoje????
Inače, često kažem da prema meni niko nije ravnodušan.
Ili me obožavaju, ili mi zavide i onda se čak javi i mržnja(iracionalna naravno).
Obožavaju me oni koji se oduševe samnom u celini, a zavide mi oni koji su u mom prisustvu inferiorni i osećaju u meni veliku konkurenciju.......
U tebi prepoznajem ove druge, mada nemaš razloga veruj mi........
Ali već sam navikao na diskusije ovakvog tipa, tako da sam eto i tebi morao da očitam kratku lekciju

...
PS. Ivanka, i ja se izvinjavam na off topic...
Ovo je bilo: Ko je ko u Srbiji

)))))
Pozz...
PA ne zna me dama.
Da me zna, možda bi i napisala, cepidlako vojo

))
HVALA DRAGI VOJO NA ISPRAVCI!!!!!!!
Ne znam kako je tako nešto moglo da mi se dogodi u ovom slučaju

))))
Napisaću post o DANILOVIĆU , iako ga ne poznajem , ako je to uslov da prodiskutujemo o knjizi:
Mogli bi , izborna je tišina.

)))
Mislila sam da je ovde rech o jednoj knjizi, a ne o prepotentosti nekog blogera.. Oo
Izgleda da nisam razumela Ivanku.. Ili jesam? Oo
No, da se ukljuchim u raspravu ovakvu kakva ona jeste.
@Danilovic
Ovako, ne volim da vredjam ljude, pa necu ni tebe, a nemam ni razloga za tako neshto. Reci cu samo da si suvishe povrshan, shto i nije vredjanje nego realnost. Nisam chitala literaturu koju ti chitash i iskreno da ti kazem, nemam ni nameru. Ti i ja na zivot gledamo potpuno drugachijim ochima i stoga ni literatura koju chitamo, ni hrana koju jedemo, ni mesta na koja volimo da idemo, pa ni ljudi sa kojima se druzimo nikako ne mogu biti ni slichni (a ovo se ne odnosi samo na tebe i mene vec na veliku vecinu ljudi i tebe.. bar se nadam da je tako ili ja dobro ne vidim, pa cu otici po naochare). Poenta je u tome shto cenimo potpuno druge vrednosti u zivotu. Za mene je, a ne samo za mene nego za 99% chovechanstva, pa i za one koji ga ne vole, Dostojevski jedan od najvecih pisaca u istoriji knjizevnosti (pa i oni koji ga ne vole to priznaju) i ti si prvi chovek koji to negira i koji se usudjuje da ga poredi sa Tolstojem, Selimovicem, kojima svaki chast, ali brate.... Eeeeej, bre! Ne sumnjam da si ti mozda poneshto od njega chitao, ali da si shvatio - ochigledno nisi bio ni blizu toga! A i kako bi to mogao, kada su tebi u zivotu bitne neke sasvim druge stvari - kako da budesh uspeshan, zatim kako da budesh uspeshan, pa kako da budesh uspeshan i kako da budesh josh uspeshniji, samo ne znam u chemu, ali ti je naravno bitno da si uspeshan i da si u centru paznje. U ovom drugom svakako uspevash, a i nije chudo s obzirom na tvoj stav.
A portos je u pravu - ako svi ljudi misle za jednog choveka neshto onda bi on trebao da se zapita nad sobom.. Ali ne i ti. Nemoj da se zapitash. I zashto bi? Pa tebi nishta ne fali - naprotiv, nekih stvari ima i na pretek, je l da?
Zato ti uzivaj u svojoj savrshenosti (jer ti naravno jesi savrshen) i nastavi da se hvalish kako nisi chitao Majstora i Margaritu i kako je Dostojevski suvishe slab za tebe.. A i da ti kazem, u pravu si - shta je Dostojevski naspram tvoje velichine! Mrvica jedna.. mrvica..

Sila si ti bre, nevidjena! Samo tako nastavi!
I sada sledi deo kada Pontije Pilat pere ruke..

))))))
Tako..
@Ivanka
Ivanka, shta li bi Bulgakov rekao da vidi ove komentare?

)))) Sigurno bi se odushevio nekim kritikama koje je ovde dobio!

) A tek Dostojevski!

)))))))
Ali ja ne volim da trolujem (iako je to ponekad zaista neizbezno) pa zelim da se vratim u temu..
Nisam ti rekla inache, shto se Majstora i Margarite tiche, meni je deo o Jeshui i Pontiju Pilatu zapravo najlepshi u celom romanu i neshto shto mi je ostalo urezano za ceo zivot.. Tachno vidim sliku celog dogadjaja i mogu da zamislim svaki delic priche.. Jedva chekam da ponovo pochnem da chitam knjigu.

Jedva chekam..

)
Fridocha draga, zaprepastili bi se i jedan i drugi. Ili možda Dostojevski ne bi , navikao je na ovakvu atmosferu.
I meni je deo o Pilatu i Ješui , najbolji Ali pošto je taj deo premudar , težak za razumevanje , čak i pojedinim filolozima , on je morao da ubaci čitav taj kalambur oko Sotoninog bala ( to je i satira društvenog trenutka,stanovi u kojima misteriozno nestaju ljudi , Woland je Staljin),a i svoju veliku ljubav koju je gajio prema Jeleni Sergejevnoj iskazao je kroz ljubav Majstora i Margarite.
Neki su se čak i kleli da je Jelena imala natprirodne sposobnosti , no ja mislim da je to mit.
Sva tri sloja romana su genijalna ,i oslanjaju se na celokupnu rusku književnost,od Gogolja , do Dostojevskog.
Prva pojava Wolanda na Patrijašijskim ribnjacima upravo fizički liči na opis Svidrigajlova,ako se izuzmu vilice, polu-zlatne, polu-platinaste, i oči .
Desno oko crno i prazno,levo pak zeleno i iskričavo.
Zato neki kritičari M&M nazivaju "jevanđelje po Bulgakovu"
Ja bih iskoristila trenutak da spomenem i "Jevanđelje po Isusu Hristu", portugalskog nobelovca Žoze Saramaga , čisto poređenja radi.
Svaki čovek , a naročito pisac ima pravo da tumači i Stari i Novi zavet kako ga sam doživljava , pa to ne bih nazvala kršenjem hrišćanskih dogmi , kako je Danilović naveo , a da knjigu i nije pročitao.
Ali o tom u novom postu večeras.
Znam da je Voja ljubitelj dela i kao domaći mi je dao da napišem post o Daniloviću , koga ne poznajem , kao što je on vodio žustre rasprave o delu koje , takođe ne poznaje.
Da bi se priključio diskusiji.
Osobito me zanima šta on na tu temu ima da kaže , zato večeras pišem novi post.
Još samo ovo pa da se bacim na kućne poslove.
Deo kad Pilat kaže Ješui da mu život visi o koncu,a ovaj mu odgovara,a ko ga je o taj konac okačio,da nisi ti?
U tome se varaš , odgovara Ješua .
Ali ga mogu preseći kaže Pilat.
I u tome se varaš.
Toliko

))
Ivanka, dacu slobodu sebi, da uputim jos koju Danilovicu, a onda cu ucutati,a ti budi slobodna da obrises moj komentar, necu se ljutiti, ako smatras da je potrebno, ako razvodnjavam suvise osnovnu temu.
DANILOVICU, u pravu si, te knige ne govore samo o tome kako se obogatiti, slazem se da pre svega govore o razvijanju nekih kvaliteta u coveku, pogotovo Pek ne pise o tome kako se obogatiti za 24 sata, ali vecini tih knjiga je pre svega cilj da u citaocu probudi zelju za radom na razvijanju kvaliteta koji ce doci do izrazaja u takmicenju sa drugim ljudima u zivotu, teziste je na tome kako da se postane uspesan, a ja sam u mom ranijem komentaru to samo grubo pojednostavio.
I ne slazem se sa Fridochkom oko toga, po meni treba citati i takve knjige, naglasavam i, a pogotovo me nece spreciti da ako mi se neko ne dopada ili njegovi stavovi, odbacim sve sto taj neko smatra da je dobro, volim sam da ocenim kvalitet necega, bez obzira sta drugi misle.
Fakat je ipak da postoji velika razlika izmedju te dve vrste literature o kojima smo govorili, i u odnosu na na ovu drugu, "tvoja" je mnogo pitkija, trazi mnogo manje od coveka da bi je razumeo, od one prve.
Prepotentnost uglavnom, po meni, ukljucuje sledece faktore.
Pocetni osecaj nize vrednosti (podsvesni) u coveku, nesigurnost u sebe, koji se onda "leci" nabacivanjem maske hipersposobne osobe, koja onda tu velicinu istice dodatno time sto omalovazava vecinu drugih, pogotovo onih koji skrenu paznju na neku manu ili slabost tim osobama.
I naravno da ce se svaka kritika tumaciti kao proizvod zavisti, gluposti, nerazumevanja, straha od konkurencije.
Oko ovog poslednjeg, mogu odmah da ti kazem, niti si ti meni, niti ja tebi konkurencija.
Ne mozemo to da budemo.
Suvise smo drugaciji, i ovo ovde, na Blogoyu, je samo slucajan susret nas dva i razmena misljenja, polja na kojima mi trazimo sopstvenu afirmaciju, kao i nacini, su potpuno drugaciji, nema tu konkurencije.
E,da, istorija ponekad opravda ljude koje je njihova epoha smatrala prepotentnima, ili ih je odbacila, ili ih nije ni razumela, omalovazavajuci kvalitete koje su ti ljudi smatrali da poseduju.
Takve ljude kasnije generacije obicno nazovu genijima, vanvremenskim, ali uglavnom zato sto ostave neko delo, koje prezivi kritiku vremena.
Mozda ti spadas u tu malobrojnu vrstu, a mi nesposobni da to uvidimo.
Sve je moguce.
Izmenio portos dana 2/2/2008 u 19:50
Nisam ja kriva što sam napisala post na temu koja je meni draga,a razvila se rasprava koja sa mnom veze nema,kao ni sa postom.
Da li sam ja to možda tražila ili želela?
Ja dotičnog ne poznajem,osim što su mi on i kojak zaželeli dobrodošlicu na blog,sa koga sam bila odsutna četri meseca,
Vi se slobodno prepucavajte to sa mnom veze nema.Ja sam želela da ovde vidim one koji gaje posebne emocije prema Majstoru i Margariti i ništa drugo:

))

Portose ovaj put svaka čast , a Fridočka- sedi jedan, potpuno loša procena, napravljena konstrukcija, i potpuno ne poznavanje materije.....
Dakle, da se prvo obratim Fridočki jer moram, ali sad ne gledam komentar i neću na sve odgovoriti, već idem na ono najbitnije...
Draga moja: ja sam komentarisao knjige KOJE JESAM PROČITAO, A TI KOMENTARIŠEŠ KNJIGE KOJE NISI NI VIDELA!!!
Dalje, ono o Mariji Magdaleni i Hristu se govori u Davinčijevom kodu i rekoh da tu knjigu nisam pročitao, ali sam pogledao dokumentarni film na BBC, gde se detaljno govori o toj knjizi i shtatio sam koja je teza autora iste...
Fridočka, mlada si i sad si pokazala svu svoju naivnost i želju da se afirmišeš tako što ćeš Danilovića da ocrniš i da konstrukcijama njega uniziš..
Sve si iskonstruisala..
Gde sam ja rekao da Dostojevski nije dobar pisac?
Gde sam ja uopšte donosio neke konačne zakklučke globalno???
Ja sam samo izneo svoje lično razmišljanje na osnovu knjiga koje sam pročitao draga moja i napravio paralelu.............
JA NA PRIMER MISLIM DA JE DERVIŠ I SMRT MNOGO BOLJA KNJIGA OD BRAĆA KARAMAZOVI..
Tu sam knjigu pročitao ja mislim tri puta i svaki put mi je bila zanimljiva, a o shvatanju tj. mom ne shvatanju, tu si baš preterala i malo me uvredila, ali ti opraštam jer to samo govori da nisi čitala moje postove i ne znaš moju biografiju.......
ZA NEKOG KO JE IMAO NAJVIŠI IQ NA PSIHO TESTU NA REGRUTACIJI.
ZA NEKOG KO JE BIO DRUGI U EX YU U ŠAHU KAO PIONIR.
ZA NEKOG KO JE IŠAO NA OPŠTINSKA I POKRAJINSKA TAKMIČENJA IZ MATEMATIKE.
ZA NEKOG KO JE DOBIO ZAHVALNICU OD DEČJIH NOVINA ZA PESME KOJE SU OBJAVLJENE.
ZA NEKOG KO IMA NEVEROVATNU MEMORIJU I LOGIČKO RAZMIŠLJANJE..........
REĆI DA JE POVRŠAN..
REĆI DA NE SHVATA..
REĆI DA JE DRUGI SVET..
REĆI DA NE RAZUME....
ZAISTA JE UVREDA..
ALI MLADA SI, NEISKUSNA, NAIVNA, I NE LJUTIM SE..
TO MI GOVORI DA UOPŠTE NISI ČITALA MOJE POSTOVE I DA SI BAŠ BILA POVRŠNA KADA SI O MENI DONOSILA ZAKLJUČKE...
Dakle, lutko ja sam govorio o onome što sam pročitao, a ti si mene PROCENILA po ovim knjigama koje sam naveo..
OČITO DRAGA MOJA DA BLAGE VEZE NEMAŠ KO IH JE NAPISAO I ŠTA SE U NJIMA NALAZI..
A AKO O NEČEMU NEMAŠ BLAGE VEZE, ONDA NEBI TREBALA NI DA KOMENTARIŠEŠ TO..
Ti si te knjige procenila po naslovu

))))))))))
Zaista patetično sa tvoje strane..........
Dušo moja draga, zar tebi nije bila jasna poenta da KNJIGE KOJE TI SADA ČITAŠ, DANILOVIĆ JE DAVNO PROČITAO I SADA ČITA KNJIGE KOJE SE TIČU NEKIH DRUGIH OBLASTI, I KOJE SU MU POTREBNE I U VEZI POSLA , A I U VEZI DALJEG OPŠTEG OBRAZOVANJA........
Dakle, odavno sam ja pročitao to što si ti čitala sada.
Odavno je Danilović pročitao Novi Zavet.
Stari nisam još, ali znam veliki deo.......
DAkle, nakon čitanja svetskih klasika, ja sam odabrao šta se meni svidja, šta meni može da koristi, i to i čitam.........
Čitao je Danilović dušo slatka i Bukovskog na primer.
Ali, Danilović je pragmatičan.
Nije kao ti koja čitaš svetske klasike samo zato što su svetski klasici........
Očito imaš vremena za to........
Dozvolila si sebi da komentarišeš nešto što ne znaš niti možeš da razumeš u tim godinama, kao što ni mene nisi razumela što je očito...
Elem, potpuno loša procena u Fridočkinom slučaju, i dobro rezonovanje u portosovom slučaju , a iskreno očekivao sam drugačije...
Fridočka moja draga.
Kada sudiš o nečemu , prvo to prouči.
O knjigama ne sudi po naslovu.
O poklonu ne sudi po ambalaži.
O Daniloviću ne sudi po glasinama....
.................
Hvala....
Ivanka sorry, ali ovo je dobro za tvoj blog

Portose,neću brisati komentare,to nikada ne činim,ni tvoje Daniloviću , ni tvoje Fridočka , ničije.
Svako ima pravo na svoj stav.
Sad što veze sa postom nema,nije važno

))
Što je moj blog ispao bojno polje,krivica nije moja.

))
Ja sam želela da budem dobra domaćica, potrudiću se da to i ostanem.)))
Ma nije bojno polje već borba argumentima Ivanka.
A i dobar ti je ovo marketing bre.
Vidi šta je poseta

nastavljanje rasprave sa tobom je potpuno besmisleno, pogotovo na ovakvoj temi i na ovakvom mestu... ali poshto si me isprozivao, da ne kazem ispljuvao, moram da ti odgovorim i shta god dalje budesh rekao ovo ce biti moje poslednje napisano na ovu temu.
shto se, pre svega, tvojih postova tiche, neke od njih sam pregledala, samo shto je problem shto su najveci broj tvojih postova neki spotovi, pesme, slike golotinje i besmisleni monolozi..
tvoju biografiju poznajem, ali ti moju ne poznajesh i nemash pojma ko sam ja i da imam i vece titule od tebe.. naveshcu neke od njih (napominjem neke):
ishla sam na raznorazna takmichenja (ne samo iz matematike) kako na opshtinskom, tako na regionalnom i na REPUBLICHKOM nivou, dragi Danilovicu i na nekima od njih osvajala nagrade..
u srednjoj shkoli chlan regionalnog i republichkog centra za talente
moje pesme su redovno objavljivane u shkolskim novinama
moj rad je bio u dvadeset najboljih na literarnom konkursu na republichkom nivou zbog chega sam dobila nagradu zaduzbine Dositeja Obradovica i ministarstva prosvete republike Srbije
napisala sam najbolji rad iz oblasti psihologije na republichkoj smotri talenata u Kladovu
o IQ ne zelim da govorim, jer je besmisleno - on nishta ne dokazuje, a ako ti je spalo, spadam u jache na tom polju
o memoriji i logichkom razmishljanju je glupo raspravljati s obzirom da sam ishla na prirodno-matematichki smer u gimnaziji i da sam ishla na takmichenja iz matematike..
.....
besmisleno je dalje nabrajati.. ja sam skromna i sem kada me neko izazove ne pricham o sebi NIKAD na ovakav nachin..
shto se tiche da Vinchijevog koda... nisam to pominjala i ne znam shta si hteo time da kazesh. Oo
.."Nije kao ti koja čitaš svetske klasike samo zato što su svetski klasici........ "
nemash pojma koliko si promashio i potpuno je besmisleno da se raspravljamo oko toga.
Ono shto si ti pokushao da kazesh je da su knjige koje ti sada chitash kvalitetnije od svetskih klasika, jer eto ti nemash vremena za klasike.. slazem se sa portosom da su svakako pitkije (poneshto o toj literaturi ipak znam), ali da imaju vecu vrednost - to nema shanse!
od svega shto si rekao tachna je sledeca rechenica: "Ali, Danilović je pragmatičan. " i upravo zbog toga i dalje stojim iza tvrdnje da smo ti i ja potpuno razlichiti, kao nebo i zemlja i da ti kazem, srecna sam shto je tako.
to shto si se slozio sa portosom i prihvatio njegov komentar me je nasmejalo, jer ochigledno da skoro nishta nisi razumeo od onoga shto ti je rekao i chitao si samo ono shto ti se svidelo.. ali dobro..

))
tvoja stvar.
ja samo jedno znam - ovo je nasha poslednja rasprava. nemam nameru da se dalje prepirem sa tobom. svi koji me znaju, znaju i koliko si se nalupetao u poslednjem komentaru, ali to je tvoj stil i necu da ulazim u to.
Fridochka se ne afirmishe gazeci druge ljude (KAO SHTO TO RADI DANILOVIC). Fridochka je nezavisna i samostalna osoba koja samo smatra da ima pravo da iznese svoje mishljenje i koja se tog prava nikada nece odreci. ali sa ovim komentarom moje iskazivanje mishljenja o subjektu zvanom Danilovic je zavrsheno.
preporuchujem ti samo da malo uzmesh gramatiku i pravopis u ruke, jer ochigledno o tome pojma nemash, shto je malo i sramota..
toliko od mene.
Ivanka, izvinjavam se zbog ovog komentara. trudila sam se da se ipak drzim teme do sad, ali je ovo bila suvishe velika provokacija i morala sam da odgovorim.
bojim se da nekim ljudima suvishe fali duhovnosti kada se usudjuju da dodju na ovakvu temu i naprave ovakav karambol. ali shto kazu ljudi, sharena je bashta Bozija..
E pa baš je šarena draga fridochka !!!
Svakakvih nas ima , ali bolje je da ovde stanem ,da me ne ponese "umetnička snaga talenta ili potpuno nepoznavanje teme o kojoj pišem ?"
Dosta je bilo , meni je već muka .
Izmenio ivanka1961 dana 3/2/2008 u 14:24