October 3, 2008 - Divim se...
'Otac je stajao nekoliko koraka u moru. Sa desne strane mu je bio decak a sa leve devojcica. Kada god je naisao veci talas, otac bi ukrutio desnu ruku. To je pomagalo decaku da se spremi za zapljuskivanje. Otac bi istovremeno levom rukom podigao devojcicu, da je talas ne bi zapljusnuo.' Decak ovde uci kako da se suoci sa talasom, tj. problemima a devojcica da ocekuje da je decak spasi. Licno iskustvo ne zelim da pricam ali sam bila suocena odmalena da se sama suocavam sa problemima. Moja licna prica bi doprinela da shvatite zasto ali to ipak ostavljam vasoj masti. Ovako grubo, recimo da ocinsku figuru nikada nisam imala. Tj. onu koju sam imala, bolje i da nisam. Desilo se da su roditelji zamenili svoje Bogom dane uloge u mom zivotu. A malo kasnije obe uloge su pale na jednog roditelja. Zbog komplikacija koje su usledile ubrzo, morala sam sama sebi da budem roditelj. Zasto nas uporno uce da su zene mala,krhka bica kojima uvek treba da bacite sidro. Mene je najvise ljutilo, kao jedinu devojku u razredu kada mi popustaju u nekim stvarima jer sam jedino zensko u razredu. Naravno bilo je i onih profesora koji bi vise voleli da nisam bila tu i koji su mi cak zbog toga zagorcavali zivot. Ali izdrzala sam, malo devojaka izdrzi 4 godine pored 30 muskaraca 200 dana u godini ali ja jesam. Ne jer mi je u svakom trenutku bilo sjajno, i ne jer su me drzali kao malo vode na dlanu. Bas suprotno. Izdrzala sam jer su me svi u prvoj godini pitali kada cu da se prebacim u neku drugu skolu, i sta ja radim ovde i davali su mi do znanja kako nisu bili najzadovoljniji sto sam ovde. Izdrzala sam iz inata. Danas imam najmanje 10 muskih prijatelja za koje mogu da kazem da to jesu. Prijatelji. Moja majka je meni licni idol sto se tice koliko zena jaka moze da bude kada je zivot na to natera. Svaku neprijatnu situaciju u zivotu volim da gledam kao mogucu lekciju. Nekako volim da se inatim ljudima. Divim se jakim zenama, divim se zenama koje su odlucile da ne rode. Ne jer ja sama ne zelim da rodim nego jer u danasnjoj konzervativnoj Srbiji to je jedan hrabar postupak. Divim se zenama politicarima, bilderkama, zenama elektrotehnickim inzinjerima. Divim se zenama koje se ne udaju pre 35-te. Divim se onim zenama koje ne dozvoljavaju da ih neko izdrzava. Dok sa druge strane, sve je vise muskaraca koji to dozvoljavaju...
|
|
|
October 3, 2008 - 08:44 PM |
| nasvrljao/la janik |
Ja se divim tvom razmisljanju i cvrstom stavu. Mada, ne svidja mi se tvoja odluka da ne radjas. To jeste tvoj izbor i misljenje i imas pravo na to. Ali se nadam da ces ga promeniti. Mlada si, ima vremena.
|
October 3, 2008 - 08:50 PM |
| nasvrljao/la Toxicity |
@ Janik
'Divim se jakim zenama, divim se zenama koje su odlucile da ne rode. Ne jer ja sama ne zelim da rodim nego jer u danasnjoj konzervativnoj Srbiji to je jedan hrabar postupak.'
read more carefully  |
October 3, 2008 - 08:55 PM |
| nasvrljao/la kojak |
Sve mogu da razumem i ok je imati svoj stav i svoje idole, i ideale, i voleti jake žene, a ne slabe i nežne..
(da li pod jake podrazumevaš one koje koje zovu "muškobanjaste"?)...
Ipak, ne razumem stav o rađanju?
Nekako se kosi sa celom pričom, jer upravo "jake" i hrabre žene rađaju, a ne one nikakve koliko ja znam.(?)
|
October 3, 2008 - 08:57 PM |
| nasvrljao/la janik |
Izvini, u pravu si. Citala sam tekst cak dva puta ( xe,xe... to zbog crvenih, sitnih slova na crnoj podlozi, a ne da utvrdjujem "gradivo" pa sam i pored toga stekla krivi dojam.
|
October 3, 2008 - 08:59 PM |
| nasvrljao/la Toxicity |
@ Kojak
Ponavljam, nisam napisala da ne zelim da rodim dete.To sto si napisao nije moje misljenje. Zena je jaka ako odluci to da ne uradi iz nekih svojih licnih stavova u ovakvoj zemlji. Ko smo mi da osudjujemo te zene? Tj. ko si ti? I ne, nisam mislila na one muskobanjaste  |
October 3, 2008 - 09:01 PM |
| nasvrljao/la Toxicity |
@ Janik
Na vas zahtev promenicu velicinu slova |
October 3, 2008 - 09:03 PM |
| nasvrljao/la Toxicity |
bolje? ) Ovako cak izgleda da sam vise napisala  |
October 3, 2008 - 09:07 PM |
| nasvrljao/la janik |
mnogo bolje!
hvala na trudu |
October 3, 2008 - 09:10 PM |
| nasvrljao/la Toxicity |
@ Janik
Hvala tebi na citanju. |
October 3, 2008 - 09:26 PM |
| nasvrljao/la Specificna |
Svako moze biti suocen sa raznim iskusenjima u zivotu koje zahtevaju veliku hrabrost i snagu karaktera da bi se prebrodile, ali nece svaka osoba pred takvim problemom da postupi ispravno, neki ce stisnuti zube i krenuti napred a neki ce kukavicki stajati i gledati hrabrima u ledja. Procenjeno iz posta, ti si licnost. Hrabra licnost. To je stvar vredna divljenja, kao i bilo kod koje druge osobe koja je takva.
Sto se tice tvojih stavova o izdrzavanju, udaji, radjanju and co. jedino smatram da treba biti nezavisan (konkretno sada mislim na zene, mada poenta vazi za sve), i slusati svoj, nadajmo se zdrav, razum. Sve odluke posle su direktan rezultat tih razmisljanja... =) |
October 3, 2008 - 09:38 PM |
| nasvrljao/la Toxicity |
@ Specificna
Hvala puno. |
October 3, 2008 - 09:40 PM |
| nasvrljao/la vojslav |
neću ni ja!
100% |
October 3, 2008 - 10:00 PM |
| nasvrljao/la kojak |
"Ipak, ne razumem stav o rađanju?
Nekako se kosi sa celom pričom, jer upravo "jake" i hrabre žene rađaju, a ne one nikakve koliko ja znam.(?) "
Biće da ti na neki jaaako čudan način čitaš.(?)
Gde ti u prethodnom pitanju vidiš OSUDU majke ti???
Dakle, radi se o KONSTATACIJI da je prethodni stav o "jakim ženama" u KONTRADIKCIJI sa ovim o ženama koje rađaju, jer ih ja, a i većina vidimo upravo kao "jake".
Nadam se da je sasvim jasno!
Ovo je samo pitanje, odnosno konstatacija u pitanju, jer sam već rekao da razumem sve stavove... |
October 4, 2008 - 12:17 AM |
| nasvrljao/la DrNickRiviera |
Kojak ja to posmatram ovako... Imam gomilu drugarica iz osnovne skole, koje ni srednju nisu zavrsile, a do sada su nabobale bar po 3-oje dece. Neke su ovo postigle pre (za vreme srednje ili ubrzo po zavrsetku), a neke kasnije. Sve u svemu gotovo da je vecina njih ili socijalni slucaj ili razvedeno ili u losim brakovima gde trpe sve i svasta. Da li su one 3 puta hrabrije nego ostale devojke moje generacije ili prosto nisu ni razmisljale u svoj svojoj hrabrosti ili jednostavno vole ....., a ne razmisljaju o posledicama....... Srbija jeste mnogo nezgodna za radjanje zbog dobrih radnih mesta, extra plata, nevidjene pomoci majkama i bebama i slobodno moze neko da nastavi nabrajanje ako zeli.... Ali ko uspe uprkos svemu da izvede svog naslednika na pravi put, e to je kruna zivota i zato kraljice, kraljevi, princeze i princevi svaka cast.
P.S.
post ponukan jednom od ranijih tema na Toxicity-nom blogu se i dalje krcka |
October 4, 2008 - 12:46 AM |
| nasvrljao/la kojak |
DrNickRiviera
teško da mi tim extremima možeš objasniti ili odbraniti ovaj stav, koji je u postu iznešen.
Dakle, iznešen je stav da žene u zemlji Srbiji su hrabre ako NE rađaju. stop!
I ja čak i nisam ulazio u tu problematiku na taj način i sa te strane, nego sam samo uočio koliziju između prethodnog dela teksta u kom se definiše "hrabra žena" i tog u kom se ta hrabrost dovodi u pitanje i to sa više aspekata...i to je sve što sam ja pitao.
Ako je hrabrost ne obaviti svoju prirodom određenu obavezu - produžetak vrste, onda ok.
Šta više iz tvog obrazloženja proizilazi, da je rađanje, dakle produžetak vrste, privilegija isključivo bogatih ljudi, odnosno žena.
Da li ti zbilja tako misliš?
Imali neko hrabrosti da kaže da TO jeste hrabrost i kakav to hrabrost za to treba? (?)
Eee, to bi zbilja voleo čuti.
To je isto, kao kada bi smo neženje progalsili hrabrim ljudima, samo zato što se nisu oženili?
Vrrrlo čudan kriterijum moram priznati.
No, ja sam uveren da ni TI nećeš braniti takav stav, a da naravno možeš tu tezu (koju si sam postavio kao ilustraciju stava) smestiti u drugi i drugačiji konetkst od ovog objašnjenja i ona će onda imati smisla potpuno, jer je sama po sebi i smislena i osnovana logički.
Recimo, u maloletničko rađanje ili neželjena deca ili tako nešto bi možda odgovaralo.. |
October 4, 2008 - 01:44 PM |
| nasvrljao/la DrNickRiviera |
| Kojak, niti ja osuđujem žene koje ne rađaju, niti osuđujem one koje rađaju... Mislim da jednostavno svaka žena bi trebala da rodi kada oseti da može i kada želi. Poenta mog komentara je bila da često žene (devojke) izaberu prečicu kroz život rađajući (čini mi se da si dovoljno pametan da shvatiš čemu vodi ta prečica), a da uopšte ne razmisle šta im taj naizgled brži i laskši put donosi. Kada se osveste obično su do guše u problemu i zalutale u toj prečici kroz džunglu života... Naravno da nije privilegija bogatih da imaju decu, to je privilegija zdravih, nažalost takvih je sve manje i telesno i psihički... Tehnološki napredak i ruiniranje ljudskog roda.... |
October 4, 2008 - 02:02 PM |
| nasvrljao/la kojak |
DNR,
Ma ne razumem zašto se uopšte poteže pitanje OSUDE i ko uopšte osuđuje???
Ja sam samo postavio pitanje, davanje epiteta HRABRA za NE rađanje!
Dakle, da li je hrabro ne ispuniti ono što ti je priroda naložila-produžiti sopstvenu vrstu, a ne da li to treba!!
Da li treba je stvar izbora i volje svakog pojedinca i o tome nema rasprave ali progalsiti mene hrabrim zato što nisam hteo da pravim ili gajim decu, eee to mi nije baš jasno i TO sam ja pitao i ne mogu da verujem da se ne razumemo!
DAKLE - NEMA OSUDE!!!
Čitaj ponovo pa ćeš videti!
Domaćica je (iz meni nejasnih razloga) to PITANJE podvela pod osudu, što je stvarno smešno. |
October 4, 2008 - 04:08 PM |
| nasvrljao/la Toxicity |
Ovako... malo mi je smesno ali i zanimljivo ovo sto se desava
Da razjasnim nesto, HRABRO je uraditi suprotno od onogo sto se uvek ocekuje od tebe, svi ocekuju da svaka zena rodi. Sta ako ona to ne zeli? Sta ako ima vaznije stvari od toga? Sta ako ne razmislja tako kao ti? HRABRO je ici protiv drugih sa tom odlukom. |
October 4, 2008 - 04:29 PM |
| nasvrljao/la kojak |
hahahahaha
pa već sam rekao i više neću ponavljati da je to (po mom mišljenju) pre smešno nego hrabro.
HRABROST se ispoljava onda kada ulazimo u neki RIZIK da bi smo ostvarili neki cilj, a ja ne znam kakav je to rizik i od čega ako ja NEĆU da pravim decu ili neka žena NEĆE da rađa decu?????
Ko je taj ko će da mi/joj preti ili me/je BILO ČIME UGROZI zbog te odluke???
U čemu se onda sastoji ta HRABROST???
I do sada su na milione žena donosile odluke da ne rađaju ili da se uopšte ne udaju, pa čak i da nemaju nikakav kontakt sa muškarcima u životu i niko ih zbog toga NIJE proglašavao HEROJIMA.
Isto važi i za muškarce, zar ne?
Ja sam odmah pretpostavio da se pre radi o "PIŠANJU UZ VETAR" nego o HRABROSTI i zato sam tako i reagovao.
Očito sam dobro protumačio tvoju šalu. :o))) |
October 4, 2008 - 04:33 PM |
| nasvrljao/la DrNickRiviera |
| Da, da... Hrabrost.... mislim to može da bude i glupost. Kojak, razumemo se i slažem se sa tobom. Ono što sam možda nedovoljno jasno napisao je to da roditi ili ne, praviti decu ili ne jednostavno treba da bude izbor. Po meni je pre HRABROST u ovoj i ovakvoj zemlji Srbiji, praviti, rađati i odgajati decu. Toxi... meni ono više deluje kao INAT... ali opet nisam u tvojoj koži i glavi, tako da verovatno posmatramo stvari iz drugog ugla. |
October 4, 2008 - 04:35 PM |
| nasvrljao/la Toxicity |
Ne mislim na hrabrost koja se stice odlaskom u teretanu Mislim na psihicku hrabrost...
Niko je nece osuditi u lice, ali kod nas uvek postoji ono... Jao nije se udala ima 35 godina, vreme prolazi, tik tak tik tak, bioloski sat otkucava... |
October 4, 2008 - 04:39 PM |
| nasvrljao/la kojak |
Drago mi je DNR da smo se tako brzo i lako sporazumeli i našli zajedničko mišljenje o ovome.
Uživaj u blogovanju i čitamo se. :o) |
October 5, 2008 - 09:37 PM |
| nasvrljao/la LaDiva |
Svaka zena treba da zivi onako kako zeli, ali ja znam da ja NIKAD necu dozvoliti da me muz izdrzava )
a sto se tice udaje.. sto sam starija sve mi se manje udaje ) |
October 6, 2008 - 06:27 PM |
| nasvrljao/la DrNickRiviera |
| Zaista poštujem tvoje mišljenje i to kako razmišljaš, no mislim da ćeš možda malo, malo drugačije razmišljati sa godinama.... a možda se i varam, ko će ga znati..... |
October 6, 2008 - 08:52 PM |
| nasvrljao/la Freeda |
Za sve te divne i jake , emancipovane zene
mozemo zahvaliti dragim feministkinjama
koje su se u proshlosti borile
za jednakost...
;-)))
i ja se nadam da cu jednog dana biti jedna
od emancipovanih ;-) |
|
About...
'I dont think you trust in my self righteous suicide
I cry when angels deserve to die...'
« July 2026 »
| Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat | Sun | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
Friends
• Freeda • littledickens • AnaM • Lady • Nettle • pepelinno • Anci • Specificna • NightGirl93 • LaDiva • DrNickRiviera
Links

|