14/12/2007

Niš,
12. decembar 2007.
O.Š "Ratko Vukičevic"

Akteri: 6 dečaka osmog razreda i 6 dečaka 7og razreda

Žrtva: devojčica 14 godina

Mesto zločina: neobjavljeno

Zločin: višestruko silovanje četrnaestogodišnjakinje

6 dečaka iz 7. i 8. rareda silovala školsku drugaricu.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Vest me je pogodila više nego dovoljno da se zapitam u kakvom ovo vremenu živimo? Da li je moguće da su dečiji mozgovi, kažu neki Napredovali, ali ja bih rekla Zakržljali, toliko da funkcionišu kao monstruozne mašinerije u malom. Gde su ti roditelji dok im deca uništavaju nečiji život? Da li uopšte ti roditelji ZNAJU šta su stvorili i kako su oblikovali jednu svest? Da li su se uopšte trudili da oblikuju svoje dete makar po osnovnim definicijama Č o v e k a ? Da li roditelji znaju šta deca rade kad su van kuće, s kim se druže, gde idu, na šta troše novac, ko su im ortaci, kakve su im sexualne preferencije? Da li uopšte roditelji pričaju sa decom o sexu, o dečacima-devojčicama, o ljubavi, o životu? Da li im govore da ne treba druge povredjivati, da ne treba krasti, lagati, varati, da ne treba nanositi zlo nikome, da treba pomagati slabijima u nevolji, da dečaci treba da štite devojčice od umobolnih manijaka i napasnika? Da li se roditelji trude da utkaju u dete osnovna moralna načela ili makar božije zapovesti? Da li roditelji znaju u koje svrhe im dete koristi kompjuter, da li mu proveravaju poštu, da li proveravaju mobilni, da li konrolišu pozive i dolazeće i odlazeće? Koliko se uopšte roditelji zanimaju za školske aktivnosti, za ponašanje svoga deteta u školi, za ocene, za disciplinu i prisutnost na času? Da li roditelji uopšte registruju prelaze svoje dece od bebe u dečaka, od dečaka u muškarca? Od bebe u devojčicu, od devojčice u ženu? Koliko procenata roditelja uopšte može da se P O H V A L I da ima otvoren odnos sa detetom, da o svemu pričajuč koliko roditelja ZNA kada im je dete izgubilo nevinost i sa kim? Koliko roditelja govori svom detetu u osnovnoj školi o kontracepciji i važnosti korišćenja kondoma?

OSVESTITE SE RODITELJI! Posmatrajte svoju decu. I vi ste nekada bili deca, ne mogu oni da odglume ništa što vi već niste premijerno igrali pred svojim roditeljima. Pričajte sa decom, pronadjite vremena, slušajte ih i analizirajte / ne postoji psiholog, psihijatar ili pedagog koji može primetiti kroz testove ONO što ste vi genetikom preneli detetu. Slušajte način na koji vam priča, obratite pažnju na tonalitet, registrujte promenu glasa. Obratite pažnju na nove navike, na stil oblačenja ' roditelji devojčica, ne dozvoljavajte im da se oblače kao zvezde granda, ako Boga znate! Nemojte da se opravdavate ekonomskim krizama  ~ za loše vaspitanje ne postoji opravdanje! Učite od njih, ali im takodje dajte primer. Oni vas posmatraju od malena, upijaju vaše reči i stavove. Deca su naivna i povodljiva, morate da ih pazite. Morate da budete realni i prihvatite činjenice ma kakve da su. To što ih mi radjamo ne daje nam pravo da ih oblikujemo po sopstvenom kalupu, ali moramo da utičemo na razvijanje zdrave svesti. A koliko roditelja uopšte, pita decu kad dodju iz škole " Šta ima novo?" i pažljivo sasluša odgovor? Koliko roditelja ovog trenutka ZNA gde su im deca i šta rade?

Objavio: Proslost u 21:06
kategorija: obavesti prijatelja| Komentara: (35)
uvek!

ako jednom ispustis, ispustio si zauvek.
Poslao pahulja u 21:43, 14/12/2007 | Link | |
...lagano me sve MANJE stvari iznenađuje, a sve VIŠE stvari UŽASAVA ! ! !... očigledno je da većina ne shvata da klizimo u "Sodomu i Gomoru"... deca su BUDUĆNOST ove zemlje, društva... budućnost koja mi se sve manje sviđa... naravno da su roditelji krivi... ne sme se dopustiti da se zbog "jurnjave za preživljavanjem" zapuste i napuste sopstvena deca... moralo bi da bude više ovakvih tekstova... u medijima pisanim i, naročito, elektronskim...
Poslao raban u 21:50, 14/12/2007 | Link | |
Koliko to roditelja zaista želi toliko će zaista znati...ne pijem ja onu priču "ah nismo znali da se godinu dana drogira??!!" ma daaa...niste ni znali tko živi u vašim životima...a ja klince nikada ne sudim...puno više stvari je prethodilo ovom...oni su žrtve nemara, zapostavljanja a kažu da onaj tko je zlostavljan zlostavlja druge...eto....
Poslao Nurlisoul u 21:55, 14/12/2007 | Link | |
domaca stampa je puna ovakvih i slicnih "prica"...

cini mi se da 90ih nije toliko bilo svega toga...
Poslao pahulja u 21:56, 14/12/2007 | Link | |
U tom suptilnom odnosu svaka nepaznja i greska
je velika. Cesto neispravljiva. Nit bliskosti izmedju roditelja i deteta se uspostvlja odmah i ne sme se ispustiti. Poverenje i strpljenje su osnova takvog odnosa. Ljubav se podrazumeva.
Poslao lady u 21:57, 14/12/2007 | Link | |
s*ebao me ovaj post....skroz.
Poslao pahulja u 21:59, 14/12/2007 | Link | |
Stvarno uzasno.
Da covek ne veruje sta se dogadja.
Poslao lady u 22:01, 14/12/2007 | Link | |
i aj nek se neko ohrabri da ima klince. No... upalo mi u ochi jedno, nemoj me pogreshno shvatiti, ali ono za kontrolisanje telefona, dolaznih i odlaznih pozvia, poshte... hm... paaa... mama je jednom kad sam bila V osnovne chitala moj dnevnik i... pa recimo da je nastao toliki haos u kutji da sada mogu da ga ostavim otvorenog na sred stola i netje ga niko ni pogledati. Ne treba preterivati ni u kontrolisanju. Kao neko ko je skoro izashao iz tih kritichnih godina, a plus ziveo u ludom vremenu u josh ludjem gradu i okolnostima, mozda imam prava da to kazem. Ipak je najbitnije... ma nema shta je najbitnije! Ne znam kako da ste vaspitali dete nikad ne znate shta moze da vas sacheka. Npr. drugarica koja je imala najstroziju kontrolu se udala sa 16 godina, a drug sa 14 pocheo sa horsom, a extra vaspitan, iz dobre porodice, plus ga kontrolisali. Na neke stvari chovek, na zalost, ne moze da utiche. Tuzno i ruzno, ali istinito.

Izmenio Nettle dana 14/12/2007 u 22:38
Poslao Nettle u 22:37, 14/12/2007 | Link | |
Ima dosta roditelja ovakvih dečaka koji će reći:"Bravo,muškarčino, isti si kao tvoj tata".A ako njihovu ćerku neko pogleda spremni su da ubiju.
Živim u malom gradu čije su ulice i posle ponoći pune devojčica od 10-15 godina koje besciljno šetaju ulicama obučene i našminkane baš kao zvezde granda. Nedavno sam jednoj prijateljici rekao da se ne iznenadi ako joj neko siluje ćerku od petnaestak godina koja se tako oblači. Rekla mi je da ona tu ne može ništa da uradi jer je ova ne sluša. U moje vreme se u školu išlo u uniformama i svi su bili jednaki. Da učenica srednje škole dođe našminkana istog momenta bi dobila bar ukor direktora. Danas su devojčice u vrtićima namazanije od svojih vaspitačica.
Roditelji su ipak krivi za sve i nema opravdanja ni za šta.
Poslao manix u 23:48, 14/12/2007 | Link | |
Ne ne i ne .........
Mislim da si pogrešila tačku napada . Roditelji su nemoćni jer gube bitku sa nametnutim normama. Trebalo je davno reagovati , onog trenutka kada je društvo prihvatalo druge aršine uspešnosti ...............ovo danas je samo ono što je ispisano na monitoru nakon što je neko pritisnuo ENTER ....
Nemogu se složiti da samo roditelji vaspitavaju decu , škola je faktor koji gradi ličnost , "ulica" takođe ..............i možeš ti da pričaš šta hoćeš ako primeri ne stoje iza tebe a moraš priznati da je društvo posrnulo kompletno tako da ušta ćeš uprti prstom ?
Ježim se kada ovo pišem , imam malu devojčicu , saće i ona čas posla da poraste šmizla ali meni već sada ponestaje vere kada govorim šta su prave vrednosti u životu
ponekada mi se čini kako je sve smišljena igra koja se zove " razaranje porodica kao stuba društva "
neznam mislim ipak da nije problem tek na roditeljskom nivou , on u porodici postoji ali nije terk tu nastao .......
Poslao gulanfer u 23:54, 14/12/2007 | Link | |
pa eto skoro da nema nishta da dodam - Guli je vec sve rekao,a devojchicu imam i ja i naravno da je to sve skupa suludo i jezivo ali je posledica u svakom sluchaju....razoreno drushtvo svugde u svetu daje takvu decu....dok god su nam lopovi razno -razni "kontraverzni" biznismeni uzori deca ce biti takva..
Poslao kojak u 00:29, 15/12/2007 | Link | |
Verovatno nije ništa manje strašno (i ne znam da lije tačno) ali pročitah u novinama da je devojčica dala izjavu da nije silovana niti bila primorana na bilo šta. Mislim, ako od zla ima gore...
Poslao elfish u 00:46, 15/12/2007 | Link | |
Zao mi je kad cujem da skola treba sve da resava.
Skola nije rodila to dete.
I ono u skolu krece sa 6, 7 godina.
A gde smo mi tih sedam godina?
Uz decu ili nismo!?
Naravno da skola ima svoj uticaj ali ako smo resili da imamo decu onda ih moramo uciti uciti i uciti dok ne popadamo s nogu, dok nam jezik ne utrni.
Nesto mora uci u usi.
Sistem vrednosti pao devedesetih, ovo je odraz jednog pada normi.
"Nemoj da ucis sta ce ti skola, vidi kako zive .."
"Ma ti nastavnici."

Velika je odgovornost imati dete, nije ono igracka.
Bila sam na jednom roditeljskom sastanku i zgrolzila se nad tim koliko roditelji brane svoje dete iako apsolutno nisu u pravu.

I nema tabu tema sa decom, mozda su sa nama pricali kasnije , ali danas moras im reci sta su to zarazne bolesti i iks, drugih stvari.

Na neke strvari kod svoje dece ne mozemo uticati niti treba uticati kao sto je izbor zanimanja ( kuvar, pekar , apotekar), ali na osnovne vrednosti mozemo.
Mozemo nauciti da se dete koje je gojazno ne treba zvati i zezati Debeli, da dete sa naocarima ne treba zvati Coravi, da se ne treba smejati ako neko nesto ne zna : Svakom moze da se dogodi.
Moze mu se iz zivota navesti milion primera sta je zlo sta je dobro, sta je lose sta ne.
Moze se nauciti dete da nije bolji covek onaj koji nosi markirane patike od onog drugog deteta sa malenom rupicom na majci.
I postovanje, straijih, postovanje suprotnog pola, rasa, boja vera...

I sta su sad uradili toj devojcici, ubili je u psihickom smislu.
Jezivo, jezivo jezivo.

A skole su pune nasilja dece medju decom.
A oni su tamo koliko sati, gde su ostalo vreme.

Pravo pitanje postavljeno u naslovu, ne moze se svaki sekund kontrolisati i sve izvrtati po dzepovima, al nekako se s vremenom, ako se trudis stekne ta relacija Dete roditelj. Dete mora biti dete u nekom svom svemiru.

Nisam savrsen roditelj, samo se trudim iz petnih zila da mu budem i prijatelj i roditelj.
Nemam devojcicu, ali reagujem.
Veceras sam posle ovoga pitala sina da li zna sta znaci rec silovanje.
U prvi mah se zgranuo a onda mi odgovorio, pomalo se i ljutio sto ga pitam to, a rekla sam mu : Samo sine zelim da znam da li znas sta znaci ta rec i da nismo tu " lekciju " preskocili.

A devojcica, kad ce joj rane zarasti?
Da li se zapitaju roditelji dece koja su to ucinila.
Poslao jelenaartpoezija u 02:16, 15/12/2007 | Link | |
Kontrola-da. Ali u granicama normale. Odnos izmedju roditelja i dete bi trebalo da se, pre svega, zasniva na poverenju. A to se gradi godinama kroz vaspitanje. Razgovor sa detetom tu igra najvazniju ulogu (kao i ljubav i posveceno vreme detetu). A ovo sto se desilo je sve cesca pojava. Nisu samo ni roditelji krivi (ali od njih najvise zavisi), skola i drustvo imaju, takodje, vazan uticaj na odrastanje pojedinca. Generalno, trebalo bi vise paznje posvetiti ovoj temi, inace ce biti sve gore
Poslao oluja u 02:26, 15/12/2007 | Link | |
dobio bih 12 x 40 god.
Poslao letac u 04:34, 15/12/2007 | Link | |
da se dopunim ... ili samo jednu od 40
Poslao letac u 04:42, 15/12/2007 | Link | |
roditelji jure karijere i novac. deca gledaju televiziju imaju pristup internetu od malih nogu. kao i mobilne telefone. niko im to ne kontroliše.ne pitajte se zašto su deca takva. zapitajte se zašto su roditelji onakvi. kakvi jesu.

evo ti sine, neka imaš bolje od drugih.
neka sine, samo ti gledaj grand imbecilizam i gologuze devojke
neka sine, samo ti čatuj
neka sine, ako si se tukao, tata će da povuče veze da ne budeš kažnjen

i tako dalje i dalje

plus početak propasti ovog naroda. devedesete. mentalitet neću ni da spomenem.
Poslao ekser u 06:49, 15/12/2007 | Link | |
Деца се васпитавају до седме године.
После се само надамо, да им се ништа лоше неће догодити!!!
Све је ЈАКО ВАЖНО у васпитању деце,
али и у животу. Поштовање норми, закона, васпитање.
Ако се не поштују макар и најмање друштвене норме, неће их се ни деца придржавати јер се угледају на родитеље, иако се после родитељи "згражавају".
Деца су ОГЛЕДАЛО РОДИТЕЉА и друштва уопште.
Не чудите се него ВАСПИТАВАЈТЕ!
Почев од граматике, од коришћења слова ИКС па до
устајања у аутобусу кад уђе неко старији!!!
После, ако се пропусти било која степеница у васпитању, постане КАСНО!


Poslao O100JA u 08:34, 15/12/2007 | Link | |
Komunikacija! Ljudi mi sve više kominuciramo kuckajući po tastaturi, kako li onda komuniciramo sa decom?
SMS porukama? Polovičnim osećanjima i polovičnim istinama? Odvratan je nivo svesti i savesti. Odvratno je što ne vidimo (ili je bezbolnije da se slepi pravimo) da nas deca kopiraju i što ne shvatamo kakav im primer dajemo. Dete se vaspitava od rodjenja, prvih 4-5 godina života, sve ostalo je nadogradnja, koju oni sami čine od onoga što im nudimo kao reper.
Škola je ustanova na koju roditelji takodje utiču, ako pronadju vremena .. moram biti ironična, kakvi roditelji dece koja se školuju, takva i škola i država. Postoje ljudi koji nikako ne bi smeli da imaju decu.
Znam gde mi je šesnaestogodišnje dete, ali šesnaestogodišnjak je dovoljno odrastao da zna šta radi, i zna da treba i može da me pita onda kada ne zna, to je uzrast kada je uveliko u svom letu.
Globalno, nama odraslima fali zakon i sprovodjenje zakona.
Jer i mi smo nečija deca, slika i prilika svojih vaspitača, koji su olako propustili prilike.. na žalost i mi svoje propuštamo.
Poslao drvo u 08:36, 15/12/2007 | Link | |
@pahuljice, slazem se s prvim komentarom
@Raban-e, ovo zasluzuje i vise paznje i stroge kazne
@N-Soul, delimicno se slazem. Mada mnogi koriste taj " nemar" kao pokrice za devijacije
@pahuljice, nije bilo. Uzivajmo u demokratiji.
@Lady - strpljenje je carobna rec, upornost je lozinka a onda kad se ulogujes u deciji zivot , moras biti spreman na jako puno price
@Koprivice, dnevnik je nesto sasvim trece. U dnevniku ne pises "hot - line" razgovore, a telefonom zovu klinci hot - line na veliko. Druga stvar, ne zna se broj ( mozda se i zna, ali niko ne objavljuje) kidnapovanih devojcica koje su odvedene u belo roblje, a zvale su t5elefone za " SIGURNU ZARADU U INOSTRANSTVU". Shvatices jednog dana i svoje roditelje kada budes bila roditelj.
@Manix, sve krece iz kuce - to ne moze da se porekne.
@Gulanfer, upravo zato sam i napisala ovaj post - znala sam da ce neko kriviti drustvo. Ne moze biti krivo drustvo za pojedine nemarne roditelje koji se bas TAKo i opravdavaju za nemar prema sopstvenoj deci: " Drustvo je krivo" , " Ekonomska kriza je kriva" , " Imamo preca posla da razmisljamo, kao sto je na primer kako preziveti od danas do sutra, nego Gde nam je dete" etc....to su samo LAZI - da je drustvo krivo, mnogo vise takvih slucajeva bi bilo a devojcice bi se u vecem procentu kurvale od 14 godine. Ja imam i cerku i sina - Njemu sam kaza da ako ikada neku devojcicu uvredi ili pipne " gde ne treba" , a pritom mu nije devojka naravno, prebicu mu ruke da nece moci da jede mesec dana. A njoj sam kazala ako je neko verbalno uvredi ili pipne gde ne treba, da pozove mene da mu prebijem ruke ili iscupam jezik ( kEzz) - tako da, znas Gulanfer, ipak tvrdim da SVE KRECE IZ KUCE.
@Kojak - da mi cerka krene u skolu obucena ispod granice pristojnosti - mogla bi da ode samo preko mene mrtve. A kakve veze imaju biznismeni sa decom? Nemam pojma - da li roditelji gase deci Grand Sou i ostale emisije koje nisu adekvatne za njihov uzrast, kada gledaju???? Pa jebote, ne moze niko da me ubedi da je drustvo krivo.
@Jelena, neka si ga pitala da li zna sta to znaci. Treba pricati o svemu ma koliko se oni bunili.
@Oluja, slazem se.
@Letac, i sa tobom se slazem - i ja bih.
@Ekser, stvarno imam averziju da slusam o tim devedesetim vise - prosle su! Dokle ce ljudi kukati na te devedesete i pronalaziti opravdanje za sve i svasta? Bas zato i nastaju delikventi, jer u kuci slusaju roditelje kako pricaju da je Drzava kriva za sve i svasta, a oni guzice ne pomeraju da promene nesto! - sa prvim delom se slazem - klasne razlike nikad nisu bile vece, ali za to mi je " krivlja" demokratija - demokrate se kurce u ovoj jadnoj zemlji, vise nego sto se i jedna komunjara ikad kurcila.
Da se razumemo - ja sam totalno apoliticna. Gledam da vaspitam ovu decu da budu free minded i color blinded, da budu pre svega Ljudi, da ne cine ono sto ne zele da im se cini, da ne lazu i ne varaju, da ZNAJU da se Zlo zlim vraca, a Dobro dobrim - eto.
Hvala na ovim komentarima . Zelim vam lep zimski ledeni dan
Poslao Proslost u 08:48, 15/12/2007 | Link | |
@Ostoja, ne bih mogla vise da se slozim s tobom
@Drvo....hvala za ovo razmisljanje. Slazem se
Poslao Proslost u 08:50, 15/12/2007 | Link | |
devedesete sam naveo kao početak ubrzanog rasta nevaspitanja. takođe sam apolitičan. u mojoj kući je politika nepoznata reč. pogrešnosti ukapirao/la. izvinjavam se.
Poslao ekser u 09:20, 15/12/2007 | Link | |
htjela bih samo repliku Gull: ono što im mi usadimo u toj maloj i finoj dobi , sve do puberteta je ono što oni postanu...mogu nekada i zastraniti, mogu probati , ali se vraćaju jer je sjeme ljubavi i dobrog u srcu i ono uvijek pobijedi...vjeruj iz iskustva o tome govorim...drugo Letač- još je Jimm Morrison zapisao da represije u društvu rađaju suprotne efekte...nažalost....definitivno sam za pooštravanje kazenog zakona ali i sam znaš da će sigurno staviti u zatvor klinca kojem nađu tri jointa a nikako neće neke mamine i tatine silovatelje i ubice...to je tako...takvo nam je društvo..demokracija ipak ne stanuje ovdje a ja bih definitivno kao pravi legalist uvela -smrtnu kaznu, pa što god tko kaže-silovatelji i djecoubice, pedofili cak i nema više....
ne znam tko je pričao Netti--nikad , nikad mi moja mama nije prčkala po stvarima, po sobi i kada danas kažu neki roditelji da čitaju sms, da kontroliraju džepove ja se grozimmm...ozbiljnooo....neće mi trebati pretres da shvatim da nije nešto u redu... hvala ti na zauzetom prostoru prošost...dobra tema i dobar post..
Poslao Nurlisoul u 09:41, 15/12/2007 | Link | |
Već dugo vremena stremim ka tome da svojoj deci budem najbolji prijatelj. Mislim da sam uspešan u tome. Koktel poverenja, objašnjenih pravila, komunikacije, oooogromnih ušiju i očiju (roditeljskih, naravno).
Poslao ozon u 12:05, 15/12/2007 | Link | |
oprostice mi vlasnik bloga
Nurli - razumem te sta govoris i slazemo se da ce agresija izazvati agresiju, ali u slucaju silovanja, jer o tome pricamo, kao i ti i ja rekoh smrtna kazna. Razlika je samo u tome sto bih to zavrsio mnogo efikasnije. Moj drugi komentar ti je dao odgovor da bih to zavrsio i u mom dvoristu.
Poslao letac u 12:35, 15/12/2007 | Link | |
Loše me čitaš
Ja sebe nepravdam već govorim gde roditelji gube bitku . Moje dete negleda poremećene talavizije i nadam se da će biti na pravom putu do kraja ..........
ali tvrdim da se dete neformira samo u kući i nemožeš me ubediti nikako da je suprotno

Roditelji su pogrešili onog trenutku kada su kao glavni nosioci društva dozvolili da se nametnu norme koje oni kao takvi verovatno nebi propagirali kod svoje dece
Slažem se da roditelji treba svoju decu da vaspitaju ali nesmeju da dozvole nikada recimo prikazivanje porno filmova u podne pa makar to bile i privatne televizije
Ja i dalje stojim iza toga da su roditelji izgubili na nivou kolektivne svesti društva
Nikada neću zaboraviti muke mog starijeg brata dok je mukom vodio borbu sa svojim sinovima u srednjoj školi . Imao je sa jedne strane realnost u životu ...........kajle kamioni avioni , lova i sve što sija , mamine i tatine sinove koji dobijaju ocene na izvolte i uglavnom su bili ološ koji sa školom nije baš dobro stojalo i sa druge strane neki pošten put u životu koji je mogao samo prstom da upre u sebe ili ( da se hvalim ) mene koji smo nosili u to vreme sve ono što nije in i fensi bez besnih kola pocepanih farmerica za grad ......... jako je teško mene staviti nekome u prvi plan kao uspešnog čoveka mene odlikaša iz škole naspram onih sa kravatama koji su na televiziji i svi mi kao društvo težimo tome ..............
Nemoj mi molim te govoriti kako se nikada nisi priupitala i ti sa formiranom ličnošću recimo u tvojoj firmi " pa ko je ovde lud " ili je u tvom životu sve onako kao u knjizi ?
kako dete pripremaš da se nosi sa tim gorkim pilulama , ja neznam kako "očito" da dokažem da nije u redu
i toga me je strah

Društvo, prošlost , društvo je otišlo u PM a ti možeš dete da držiš u iluzijama koje će jednog dana samo kao stege da im koče moć snalaženja u životu

I nemoj me pogrešno svatati niti pogrešno tumačiti sve što govorim je sa stava jednog roditelja koji se plaši da njegovo lepo vaspitano dete koje je nežno i krhko ne završi negde kao hrana bolesnog produkta društva u celini ..............
Meni ostaje jedino nada da će DRUŠTVO ponovo nametnuti drugačije norme pa će automatski i moje dete imati satisfakciju za sve one muke i odricanja od lepih i sjajnih tako sanjivih stvari koje je svakodnevno bombarduje okolina jer je ona danas u manjini a njeni roditelji teškom mukom vode borbu protiv realnosti iz spoljašnjeg sveta

I vidiš još jedan paradoks , ja samo imam različito mišljenje od tebe i već si me obeležila kao predstavnika celine problema , ja tako nevaspitavam svoje dete . Recimo da sam pored sve svoje umišljatosti pravednog puta ipak nekim slučajem u krivu ipak bi krajnju branu od mog kvazi razmišljanja i uticaja na tvoje dete trebalo da bude DRUŠTVO pa makar to bio i tvoj blog kao predstavnik onoga što ja pričam . Inače ti je u suprotnom skroz pogrešan post i sama postavka tvrdnje
Naravno ovo je samo hipotetički jer ozbiljno nemam nikakve sumnje da vaspitaš svoje dete kako treba
Poslao gulanfer u 13:49, 15/12/2007 | Link | |
jeste da roditelji nose veliku odgovornost, ali sta je sa medijima, okolinom, vrsnjacima... dok roditelj radi od 8 do 5 da zaradi za dete, za to vreme ono na televiziji, koja je bezikakve cenzue gleda raznorazna silovanja, seksualne perverzije i ostale gluposti. Crtanih filmova samo ima u bioskopima, kulturno-obrazovnih programa nigde. Uopste, mi smo zemlja koja se ni ne brine mnogo za decu jer je bukvalno sve prepusteno roditeljima, a ipak i oni su samo ljudi.
Poslao Giardia u 14:20, 15/12/2007 | Link | |
Ako bi zakonopisac, prilikom pisanja zakona uzeo u razmatranje kazne koje mi želimo, kako bi radile veze i veličine? Mislim da u pisanju zakona mora da postoji mera. Šta ako neki rođak, prijatelj napravi krivično delo? Kako bi se izvukao? Ili je to samo pitanje humanosti i civilizacije. psihologije. Zakon je pipava stvar. Neko se osveti za učinjeno zlo i bude kažnjen. Da je moje dete silovao neki magarac, postreljao bi mu sve za redom. I bio bi isti kao i izvršilac zločina. Tako kaže zakon. U biti, sve je to igra. Postavilo bi se pitanje, a šta ako moje dete siluje nekoga? Da li bi ga branio? Šta ako jednog dana naša deca učine zlo?

Tu ipak mora da postoji mera. Hteli mi to ili ne.

A trpe najslabiji.

amen
Poslao Anoniman u 14:38, 15/12/2007 | Link | |
@Guli nisam ja nikoga obelezila - ali, reci mi, sta je osnov jednog drustva koje toliko potenciras?
@Giardia, ima itekako dobrih emisija. History channel, Explorer, Travel, HBO za zabavu - moja deca to gledaju jer ja to gledam. A roditelji, a ima ih PREVISE, koji prate recimo Velikog brata, daju svojoj deci bas lep primer....crtanih ima, mada su druagaciji, agresivni su takodje. A opet - kada ste zadnji put sa detetom odigrali Riziko ili Monopol ili recimo Tablic? Koliko ih navikavate na drustvene igre? Kroz igru se najbolje uci
Molim vas da niko nista licno ovde ne shvata - samo diskutujemo. Ja potenciram ono sto mislim, kao sto citam ostale komentare i preispitujem se.
Jos jednom HVALA na diskusiji - moze samo da pomogne
Poslao Proslost u 14:40, 15/12/2007 | Link | |
Dugo se već pitam to ali uzalud.
Drugi se brinu samo kada je život njima drage osobe ugrožen, ako je tuđe može i da umre.
Čitakući puno postova i blogova zapitam se da li ti ljudi imaju decu, i kakva će ta deca da budu kada porastu.
Mi radimo jedno, a deci govorimo nešto drugo.
ne može tako doveka.
kad tad deca će uočiti našu laž i obmanu i onda će se dešavati to što se dešava.
Poslao lazarica u 16:09, 15/12/2007 | Link | |
Porodica !
Ali ( uvek postoji ali ) ja i ti se uopšte ne sporimo oko uloge roditelja i porodice . Ja sam samo i prvi komentar započeo da si pogrešila tačku napada . Porodica ili roditelj je bio mnogo ranije inertan dopuštajući da se formiraju pogrešna merila . Ja samo pokušavam da kažem da je zapostavio preventivu : Ili možda da navedem kako su roditelji članovi školskog odbora koji može da donese odluke u smislu radne odeće i zabrane šminkanja , telefona , pink garderobe , golih stomaka , ..............
dali bi to doprinelo smanjenju potencionalnih ekcesa , ja mislim da bi . Ja mislim da bi imao više vremena za neljutise čoveče sa svojim detetom jer nebi morao da objašnjavam neke stvari koje nebi ni imala u svome vidokrugu
Ali ne , mi smo dočekali da se dete stavi pred mene i suprotstavimo jedan drugome pošto ono nemože da razume zašto je ukidam drugarice ( ne direktno već indirektno pošto će biti odbačena od društva jer nije ista kao okruženje ) pa će shodno tome i izgubiti volju za svakom igrom sa tiraninom ili samnom u prevodu
DRUŠTVO bi trebalo da odredi norme , repere , merila , zakone ................ a roditelji da udahnu finese i na blag način usmeravaju decu po opšte prihvaćenim kriterijumima.
Poslao gulanfer u 16:35, 15/12/2007 | Link | |
ovako...Gull...nemoj se ljutiti ali ja zaista mislim da nas cijeli život prati naše obiteljesko "nešto" ili "ništa"....to je ona fina , nevidljiva ali pakleno važna granica koja će se pokazati da li je ili nije bilo kada bude trebalo...roditeljstvo je upravo to...ne znaš što si učinio nego kada nastupe krizni trenutci....da li će se to dijete ponijeti kao odgovorno je samo do nas...kako smo ga naučili da se nosi s krivim drinama u životu....lako je kada je sve pošteno...ali prihvati laž, prevaru, dvoličnost, maglu i iluzije i kao takve ih svariti u toj malenoj glavici to je važno i to je bitno..i.odgovornost je ono što stvara ljude...da se ponašaju odgovorno prema sebi i svojim nasljednicima...tu nema lažiranja tu je igra čista...a društvo...nema tog društva koje bi se bavilo nekim vrijednostima evo ti Skandinaviju di je nekomunikacija br.1, ajde Japan- najveći broj samoubistava i psihopatologije među djecom, ....to je "društvo" umrlo još u rimskom carstvu...nukleus zbivanja i u i u Iraku i u japanu je isti....ti , tvoja žena, tvoje dijete i to je svemir koji je dovoljan....djeca uče na primjerima, djeca uče kakvi smo mi i takvi će oni biti...eto...ostalo ih obogaćuje ili čini mudrijima ništa više i ništa manje...ja sam u jednoj nenormalno maloj sredini i strašno bogatoj trpjela iste te frustracije starih traperica i iznošene tuđe garderobe koju sam nasljeđivala...nikada mi to nije smetalo da budem ono što jesam...birala sam društvo prema tome tko me gleda kao osobu a ne koliko smo bili siromašni ili ne...a da su me mama i tata drugačije odgajali vjerujem da bih patila i bila frustrirana još i sada.
Lazz...prihvatiti da i mama i tata mogu pogriješiti i da nisu savršeni i da su samo ljudi sa svojim slabostima je jako jako važno....nitko nije idealan...a što tko daje ili kakav primjer pruža njegovo je osobno odgovorno djelo pred njim i Onim iznad nas...samo smo ljudi...samo to...
Poslao Nurlisoul u 16:40, 15/12/2007 | Link | |
Soul, biću prosta.
Roditelji se j.... u dupe a deci govore kako je to ružno.
Ali će deca kad tad otkriti da roditelji to rade.
A onda će dete reći:
Aha, znači ipak mogu to da radim samo da naučim kako da izgleda kao da to en radim.
Ko shvatio shvatiće.

naravno da dete treba da zna da roditelj nije svemoćan i bezgrešan.
Bezgrešan je samo Jedan.
Ali u kontekstu posta 90% je krivica roditelja, Posebno majki koje gaje mušku decu.
Imam pravo to da kažem jer gajim muško dete.
Poslao lazarica u 16:53, 15/12/2007 | Link | |
Lazz....nisam mislila na takve stvari...to sam jasno rekla u komentaru...mi smo primjeri ponašanja --nitko izvan...i mislila sam da se prihvaćanje roditeljske pogreške (nepravde, laži, ili sl.) koju roditelji priznaju a djeca nauče da se može oprostiti, da se može popraviti i da se može biti iskren...samo sam na to mislila..a kakva su muška djeca, naravno da je utjecaj mame ogrooomannn ...da li to svi ili neki znaju baš me briga...ja znam i to mi je dovoljno...
Poslao Nurlisoul u 17:15, 15/12/2007 | Link | |
Lazarice, nije naj veća krivica majki koje čuvaju sinove. Mislim da je krivica očeva mnogo veća.
Poslao manix u 11:25, 16/12/2007 | Link | |